האוצר מקדם הפחתת הקישוריות בחוק ההסדרים

משרד האוצר מכין "ציר עוקף משה כחלון": מקדם סעיף הקובע הפחתה משמעותית בדמי הקישוריות בשוק הקווי ■ באוצר לא מרוצים מכך שדמי הקישוריות אינם יורדים וסבורים: הדבר ייטיב עם השחקנים הקטנים בשוק

משרד האוצר לא מחכה למשרד התקשורת: מתכנן להכניס בחוק ההסדרים הקרוב סעיף הקובע הפחתה משמעותית בדמי הקישוריות בשוק הקווי, אם משרד התקשורת, בראשות השר משה כחלון, לא יסיים את עבודתו בנושא זה בזמן הקרוב. כוונת האוצר היא לקבוע תעריף זמני. לאחר שייקבע תעריף סופי, עם הקמת השוק הסיטונאי, תיעשה התחשבנות בין המפעילים.

באוצר לא מרוצים מכך שדמי הקישוריות בשוק הקווי אינם יורדים. אנשיו סבורים שהדבר ייטיב עם השחקנים הקטנים בשוק הסלולר ויפעל לטובת כלל השוק, ולכן אין צורך להמתין עד לסיום העבודה שמבצעת חברת הייעוץ הבינלאומית פרונטיר לקראת הקמת שוק סיטונאי, שיחליף את מסגרת הפיקוח על התעריפים הקיימת היום.

הרעיון להפחית את דמי הקישוריות בשוק הקווי עלה בוועדת חייק להסדרת התחרות בשוק התקשורת הקווית והיה אמור להיכלל בהמלצותיה, אך בלחץ משרד התקשורת הוצא לבסוף הסעיף מנייר ההמלצות, בטענה שממילא עבודתה של פרונטיר עומדת להסתיים בקרוב.

לאפס את הקישוריות

עם זאת, למרות הבטחות של משרד התקשורת כי הדוח של פרונטיר יוגש בפברואר השנה (ועוד לפני כן הוצב יעד לסוף 2011), העבודה טרם הסתיימה. כעת במשרד האוצר מבקשים שלא לחכות עוד ולהפחית באופן מיידי את דמי הקישוריות.

כפי שנחשף ב"גלובס" ביום חמישי האחרון, ההמלצה הראשונית של פרונטיר לגבי תעריף הקישוריות עומדת על 0.4 אג' לדקה, לעומת 4 אג' לדקה כיום. עם סיום העבודה של פרונטיר, יצטרך כנראה משרד התקשורת לצאת לשימוע וייתכן שהתעריף ישתנה בעקבותיו.

במשרד התקשורת אף יש מחשבות להביא בתוך שנתיים לביטול דמי הקישוריות בכל השוק. הדבר יעזור בעיקר לשחקנים הקטנים, הסובלים מתנועה יוצאת גדולה. מאחר שהשוק במגמת התכנסות לקבוצות תקשורת גדולות, החלטה כזו גם תיצור שקט תעשייתי וודאות לטווח ארוך, היות שהמשרד מתקשה לטפל בהפחתות הקישוריות הנדרשות מעת לעת, בשל מחסור בכוח אדם ובמשאבים.