שוק המט"ח: הדולר היציג נחלש בכ-0.5%, האירו התחזק

הדולר היציג נקבע על 3.86 שקלים ■ בנק ירושלים: סביר שהדולר יירד לכיוון 3.83 שקלים - ואז יתחזק ■ FXCM: נכסים כגון דולר ואג"ח גרמניה צפויים להיחלש

יום המסחר הבין בנקאי במטבעות מתנהל במגמה מעורבת, כאשר האירו נסחר בעלייה ומנגד הדולר נחלש. האירו היציג נקבע בעלייה של כ-0.3% ל-4.84 שקלים ברקע החדשות מאירופה, בעוד הדולר היציג רשם מנגד ירידה של כ-0.5% ל-3.86 שקלים.

כאמור, הסוחרים במט"ח מעודדים מהחדשות מאירופה בסוף השבוע, שם אושרה לספרד חבילת סיוע בהיקף של 100 מיליארד אירו (125 מיליארד דולר), לטובת חילוץ המערכת הבנקאית החלשה במדינה.

ובזירה המקומית, התפרסמו במהלך היום מספר נתוני מאקרו משמעותיים, ובראשם פרוטוקולי דיוני הריבית של בנק ישראל לחודש יוני, שנותרה ללא שינוי ברמה של 2.5%.

בבנק ירושלים מסבירים היום כי הצמד דולר-שקל נמצא עדיין בתיקון טכני, שהחל עוד בשבוע שעבר לאחר שהדולר נגע בשיא שנתי של 3.915-3.92 שקלים. על פי בנק ירושלים, הדולר עשוי להיחלש עד לרמה של 3.83 שקלים - ולאחר מכן להתחיל להתחזק שוב.

ב-FXCM מציינים כי "אין ספק שהתוכנית לחילוץ הבנקים בספרד תספק תמיכה בטווח הקרוב עבור האירו, והשווקים הפיננסים בכללם. השווקים המתינו למהלך גדול אשר יוכיח כי האיחוד האירופי מסוגל להתמודד גם עם בעיות בקנה מידה גדול יותר מאשר יוון, ומנהיגי האיחוד אכן פעלו במקרה הזה מהר וללא סחבת, וזה בהחלט מעודד לקראת הבאות.

האירו צפוי להיות המרוויח העיקרי מהמהלך ולטפס מעלה, לכל הפחות מעל השיא האחרון ב-1.2630. מנגד, נכסים המשמשים כמקלט בטוח כגון הדולר ואג"ח של ארה"ב וגרמניה צפויים להיחלש".