"משקיעים אומרים: המניות זולות? לא ניפול בזה שוב"

ההאטה באירופה והחשש מפרישת יוון מגוש האירו משפיעים לרעה על תוצאות החברות בארה"ב ■ אנליסט: "זה הולך להיות קיץ קשה, שידור חוזר של כמה השנים האחרונות"

"זה הולך להיות קיץ קשה, וזה מרגיש כאילו אנחנו הולכים לשידור חוזר של הכמה שנים האחרונות", אמר דיויד קונרד, אנליסט ב-KBW בניו יורק. "ערכי המניות נראים זולים, אבל המשקיעים מסתכלים על זה השנה ואומרים: 'אנחנו לא הולכים ליפול בזה שוב'".

אנליסטים יוצאים בימים האחרונים בתחזיות קודרות לכלכלה הגלובלית, על רקע החשש מהחרפה במשבר החוב באירופה וחרף החדשות בדבר חילוץ ספרד. שתי דאגות מרכזיות ישנן כעת באירופה: חשש מפרישת יוון מגוש האירו, ודאגה מתגברת כי איטליה תהיה המדינה הבאה באירופה שתזדקק לחילוץ.

וההאטה באירופה משפיעה בתורה גם על כלכלת ארה"ב. "דה ז'ה וו?", שאל מט בורנל, אנליסט בוולס פרגו במזכר שכתב ב-6 ביוני, לאחר ש-6 הבנקים הגדולים בארה"ב דיווחו על תוצאותיהן הכספיות לרבעון הראשון, כשהציגו ירידה ממוצעת ברווח של כ-30% ביחס לאשתקד.

"יוון בפרט ואירופה כולה הן הסיבה לכך שהתוצאות הכספיות לרבעון השני היו מאכזבות", הצטרף לניתוח העגמומי ריצ'ארד רמסדן, אנליסט בגולדמן זאקס. "נראה כי אנו מתקדמים לקראת שנה שלישית ברציפות של עגמומיות בתוצאות", סיכם בורנל.