מניית היום: מזנקת 11% לאור הצלחה בניתוח מוח עם רובוט

לראשונה נעשה שימוש בטכנולוגיית מזור בביצוע 3 פרוצדורות של ביופסיית מוח בבני אדם חיים ■ מנכ"ל מזור, אורי הדומי: "גאים מאוד על השלמתם בהצלחה של ניתוחי מוח"

חברת מזור רובוטיקה , העוסקת בפיתוח מכשור רפואי בעבור ניתוחים כירורגיים מונחי הדמיה לצורך ניווט של כלים כירורגיים בדיוק גבוה ובפולשנות מזערית, מודיעה היום (ב') כי השלימה בהצלחה פרוצדורות של ביופסיית מוח ראשונות בעולם מונחי המערכת הרובוטית של החברה.

החברה מדווחת כי לראשונה נעשה שימוש בטכנולוגיית החברה בביצוע 3 פרוצדורות של ביופסיית מוח בבני אדם חיים, בשונה מהניסויים הקליניים שהתבצעו קודם לכן בגופות בלבד. מזור מדווחת כי 3 הניתוחים שהתבצעו בגרמניה הושלמו בהצלחה ובוצעו בידי שני רופאים-נוירו כירורגים שונים ולשביעות רצונם המלאה של הצוות המנתח.

בכך, מרחיבה מזור את יישומי המערכת הרובוטית גם לתחומי כירורגיית המוח מעבר לליבת פעילותה בתחום ניתוחי הגב ועמוד השדרה. בכוונת מזור להשיק מסחרית את המוצר החדש כבר בתחילת 2013, וזאת לאחר שתשלים מספר פרוצדורות מוח נוספות בבני אדם חיים לצורך התאמה אופטימלית של יכולות המערכת לצרכי השוק וקבלת האישורים הרגולטורים.

מיד עם השקתו המסחרית של היישום החדש, טכנולוגיית הניווט הייחודית של החברה תוצע לרופאים המנתחים בבתי החולים ובמרכזים הרפואיים בהם פועלת החברה, כסטנדרט טיפולי גם עבור יישומים לגירוי מוחי באמצעות אלקטרודות ולהחדרת שתלים במוח כחלק מטיפולי DBS (Deep Brain Stimulation).

3 הניתוחים הראשונים בבני אדם בוצעו בבית החולים HSK Hospital, Wiesbaden בגרמניה ובמסגרתם הוכחו הדיוק, יציבות החיבור אל הגולגולת, קלות השימוש והפרופיל הבטיחותי הגבוה שבשימוש במערכת הרובוטית של מזור גם בפרוצדורות מוח. הפרוצדורות בוצעו בליווי ובחינה של צוות כירורגי מוח בכיר מבית החולים בגרמניה, ועל פי חוות הדעת המקצועית של הרופאים המטפלים, הצלחת הניתוחים הייתה מלאה.

במזור מעריכים כי בכניסת החברה לתחום ניתוחי המוח קיים פוטנציאל עסקי חשוב עבור החברה. בארה"ב לבדה מתקיימים מדי שנה כ-25 אלף ניתוחי פרוצדורות של ביופסיה במוח. כמו כן, שוק החדרת וניווט שתלים במוח, טיפולי ה-DBS, מוערך כיום במאות מיליוני דולרים.

המערכת הרובוטית של מזור נמצאת בבדיקות מול הרשויות הרגולטוריות השונות, ובכלל זה רשות הבריאות האמריקאית ה-FDA והאירופאית ("CE"). החברה מצפה שתגובת ה-FDA וה-CE בעניין שימוש במערכת הרובוטית בניתוחי מוח תתקבל במהלך המחצית השנייה של 2012. מזור תמשיך ותדווח על התקדמותה לקראת השקתו המסחרית של המוצר החדש וכן על התנהלותה הצפויה אל מול גופי הרגולציה השונים.

מנכ"ל מזור, אורי הדומי, מציין כי "אנו גאים מאוד על השלמתם בהצלחה של ניתוחי מוח ראשונים בעולם בהנחיה רובוטית. זהו צעד ראשון ומהותי עבור החברה ופריצת דרך טכנולוגית. ניתוחי המוח הראשונים שבוצעו בגרמניה מקדמים את מזור משמעותית לקראת השקתו המסחרית של מוצר החברה לניתוחי מוח בראשית 2013, שירחיב ויעבה את יכולות המערכת הרובוטית שלנו. שיעור השימוש במוצרי ניווט בניתוחי מוח הינו גבוה מאוד וייחודה של טכנולוגיית החברה הוא ביכולתה לסייע למנתחים במיקום השתלים בדיוק רב ובפולשנות מזערית ולאפשר לחולים להגיע לניתוח עם ביטחון רב מבעבר באשר לסיכויי ההצלחה של הניתוח".

עוד אמר הדומי כי "כניסתה של מזור לניתוחי מוח מתאפשרת כחלק ממינוף טכנולוגיית החברה וליבת הפעילות של החברה בתחום ניתוחי עמוד שידרה לתחום סינרגטי. הכניסה לתחום ניתוחי המוח תאפשר לחברה לפנות לרופאים רבים ובכך להגדיל בהתאמה את שוקי היעד ופוטנציאל המכירות. כבר כיום כמחצית מהרופאים העושים שימוש במערכת הרובוטית שלנו בניתוחי גב ועמוד שידרה הם נוירו-כירורגים שעשויים למצוא עניין בשימוש במערכת גם לצרכי ניתוחי מוח. ההצלחה בניתוחי המוח מוכיחה כי טכנולוגיית החברה יכולה לתת מענה טיפולי מיטבי לפרוצדורות שונות. תחום ניתוחי המוח הינו בעל פוטנציאל עסקי חשוב עבור מזור ומהווה הזדמנות עסקית להמשך הרחבת השימוש במערכת וצמיחת החברה".