השיחה

בשם האב

בטקס חגיגי, במעמד נשיא אוניברסיטת תל-אביב פרופ' יוסף קלפטר, אריאל דוד בנם של גבריאלה דוד ודן דוד ז"ל שנכחה אף היא, בכירים מעולם האקדמיה, נציגי המגזר העסקי, וחברי הסגל הדיפלומטי בישראל, הוענק אמש פרס דן דוד הבינלאומי לשנת 2012. הפרסים בסכום כולל של 3 מיליון דולר הוענקו לשישה זוכים: סר מרטין גילברט וד"ר רוברט קונקווסט בתחום היסטוריה וביוגרפיה; האמן ויליאם קנטריג' בתחום האמנות הפלסטית; פרופ' דיויד בוטשטיין, ד"ר קרייג ונטר ופרופ' אריק לנדר בתחום חקר הגנום האנושי. אריאל דוד סיפר לנוכחים כי טקס זה הוא הטקס הראשון שמתקיים לאחר מותו של אביו. "עבורנו זו גאווה גדולה להיות כאן ולראות את אישיותו המשתקפת מבעד לערכי הפרס. אבי הגה את 'פרס דן דוד' מתוך אהבתו לתרבות ותשוקתו להכרה במוחות הגדולים ביותר בזמננו". נכחו: פרופ' איתמר רבינוביץ' יו"ר קרן פרס דן דוד, נשיא אוניברסיטת חיפה עמוס שפירא; טובה וסמי סגול, ד"ר קובי ריכטר, פרופ' רות ארנון נשיאת האקדמיה הישראלית למדעים, ליאון רקנאטי, אהרון שי רקטור אונ' תל אביב, נועם ונאוה סמל ועוד.

איתן רף חוזר לאוניברסיטה

במסגרת המושב ה-75 של חבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית, העניקה אתמול האוניברסיטה תוארי דוקטור לשם כבוד ל-11 דמויות מובילות באקדמיה, הכלכלה, התרבות והרווחה. מקבלי התארים נהנו מברכתה של ליה ון ליר, חלוצת הקולנוע הישראלי וכלת פרס ישראל במסגרת ארוחה חגיגית. הטקס המרכזי התקיים באמפיתאטרון בהר הצופים. בין מקבלי התואר: פרופ' דן שכטמן, המנהל האמנותי של תיאטרון החאן מיכאל גורביץ', האלוף הפרא-אולימפי הקנדי ריק הנסן ויו"ר בנק לאומי לשעבר איתן רף. נשיא האוניברסיטה, פרופ' מנחם בן-ששון, סיפר על הקשר של רף עם האוניברסיטה וציין כי הוא ידיד ותיק הפועל זה שנים רבות באגודת שוחרי האוניברסיטה. לדבריו רף היה חבר בוועדת הקרנות ובחבר הנאמנים של האוניברסיטה, ובמשך 7 שנים שימש כיו"ר הוועד המנהל של האוניברסיטה.

העולם המצחיק של אדרי

בסינמה סיטי בראשון לציון נערכה אמש פרמיירה לסרט "העולם מצחיק" של הבמאי והתסריטאי שמי זרחין. הסרט מלווה דמויות מגוונות המתנקזות אל סדנת כתיבה מטורללת בספריה הציבורית של טבריה, שם מתערבב הדמיון במציאות. בסרט משתתפים שחקנים מוכרים רבים בהם: יחזקאל לזרוב, שלומי קוריאט, אבי גרייניק, זאב רווח, ישראל קטורזה, רותם אבוהב, משה איבגי, דרור קרן, אלון נוימן, יוסי מרשק ועוד. בין הבאים לצפות בסרט לפני כולם: מפיצי הסרט משה ופנינה אדרי וליאון אדרי, וגם דוד פתאל, אלי אלונה ברקת, שלמה ולאה נס, אילן וורד גרינבוים ועוד.

הכפר של ניומן וספרא

4 שנים לאחר מותו, חזונו של השחקן פול ניומן מתגשם גם בישראל עם פתיחתו של "כפר נהר הירדן". הפרויקט המדובר הוקם, בדומה לכפרים אחרים ברחבי העולם, כדי לאפשר לילדים חולים לצאת לנופש. השקת הכפר נערכה אתמול בבוקר בגליל ומשכה אליה כ-700 אורחים. בין הנוכחים: יוזמי הרעיון מורי ומרילין גרנט, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, מנכ"ל ביטוח לאומי פרופ' שלמה מור יוסף, שרי וג'ייסון אריסון, ליאון קופלר ורחלי מישורי, יואב ורותי גוטסמן, זהר זיסאפל, משה ואביבה פטרבורג שתרמו את פינת החי במקום ע"ש בתם שרון ז"ל, דב לאוטמן ואחרים. חיים טופול המלווה את הפרויקט באופן אישי ומשמש כיו"ר מועצת המנהלים הנחה את האירוע והקריא מכתב שנכתב ע"י השחקנית ג'ואן וודוורד אלמנתו של ניומן, שהקרן על שמו היא שמממנת חלק מהפעילות במקום. נציג קרן ספרא הקריא בטקס מכתב מאת לילי ספרא שבישרה כי בעקבות מכירה מוצלחת של תכשיטי המשפחה בסותביס היא מעמידה תרומה מיידית נוספת של מיליון דולר לפעילות השוטפת של הכפר בעתיד.

הילד הזה הוא סרוסי

במסגרת שבוע הספר ביקר יאיר סרוסי יו"ר בנק הפועלים באוהל "תקרא תצליח" של הבנק בכיכר רבין. זאת השנה השביעית בה מקיים בנק הפועלים את פרויקט "תקרא תצליח" במטרה לקיים שינוי מהותי בהרגלי הקריאה של הילדים והנוער בישראל. השנה, אוהל "עולם תקרא תצליח" עוצב כמדף ספרים ענק ולראשונה השיק הבנק ספריה ניידת שתפעל במתחם במשך כל ימי האירוע. הספרייה הניידת מופעלת בשיתוף פעולה זו השנה השלישית בין "פועלים בקהילה" ועמותת "ספרי מפתח" לעידוד תרבות הקריאה. בביקורו במקום פגש סרוסי את הסופר יהודה אטלס ואת הסופר ומספר הסיפורים יוסי אלפי.

ועידת דור ההמשך

לרגל פתיחתה של הוועידה השנתית לניהול עושר ו-Family Office, בחסותה של די.סי פייננס הבוקר בתל-אביב, אירחו אמש נאוה מיכאל-צברי לבית שטראוס, ודני חרד מנכ"ל די.סי פייננס, קוקטייל חגיגי בביתה של מיכאל-צברי בסביון. הקוקטייל היווה את יריית הפתיחה לוועידה לעסקים משפחתיים הנערכת זו השנה השלישית ברציפות. מטרת הוועידה לספק מידע בר השוואה ובלתי תלוי במגוון נושאים הנוגעים לעולם ה-Family Office - ניהול העושר והעסקים המשפחתיים.

לקוקטייל הגיעו קרוב ל-150 אורחים, מצמרת קהילת העסקים הישראלית וקהילת הפיננסים הבינלאומית. נצפו במקום: מודי כידון ויעל אלמוג מגיתם, ענת לוין ומאיר ברון, קובי פיגנבאום מנכ"ל UBS, אריק שטיינברג, גיל גזית מנכ"ל מדרוג, פרופ' מאיר חת, שוקי ארליך, אלי אלעזרא, אורלי רון לובש, ג'ואני ברונפמן, רות שטרית ורבים נוספים. על החלק האמנותי הופקדו אמני הג'אז אלי מגן ודני גוטפריד.

מיכאל-צברי, שבימים אלה משלימה את הדוקטורט שלה בנושא עסקים משפחתיים ומתמחה בייעוץ ובליווי סוגיות מורכבות בתחום, הודתה במהלך הערב לאמה רעיה שטראוס בן-דרור שכבר לפני 20 שנה נרתמה לטפל בכל הסוגיות המורכבות של משפחת שטראוס. "למרות שעיקר הנוכחים כאן מטפלים בעיקר בנושא הכסף, חשוב לזכור שדווקא הסוגיות שמוגדרות כ'רכות' יותר, משפיעות מאוד על המשפחות. אם המשפחה תתפרק, תהיה לזה השפעה עצומה גם על סוגיות הכסף. לכן חשוב לזכור שעסקים משפחתיים זה קודם כל אנשים ורק לאחר מכן כסף", הסבירה המארחת.