בעלי "קפה ויולה" בגבעתיים חשוד בהעלמת מס במיליוני שקלים

העלמות המס לכאורה נוגעות לטיפים שקיבלו המלצרים והמלצריות בבית-הקפה, כאשר חלקם שולשלו עפ"י החשד לכיסו של הבעלים דני גורן אך לא דווחו לרשויות

חשדות להעלמות מס נגד הבעלים של "קפה ויולה" בגבעתיים: רשות המסים פתחה החקירה גלויה נגד דני גורן, הבעלים והמנהל של בתי-הקפה (70%) "קפה ויולה בע"מ" ו"קפה ויולה הקטנה בע"מ" ברחוב שנקין בגבעתיים.

גורן נעצר אמש (ב') על-ידי רשות המסים בחשד להעלמות מס בהיקף מיליוני שקלים, אותם שלשל לכיסו. עוד נעצר בפרשה אברהם סמט, מנהל החשבונות של שני בתי-הקפה. סמט שוחרר ממעצרו, בעוד מעצרו של גורן הוארך ב-5 ימים.

העלמות המס לכאורה נוגעות לטיפים שקיבלו המלצרים והמלצריות בבית-הקפה, כאשר חלקם שולשלו על-פי החשד לכיסו של גורן אך לא דווחו לרשויות.

מהבקשה להארכת מעצרו של גורן, שהגיש לבית המשפט משרד חקירות מס הכנסה תל-אביב, עולה כי טיפים שהתקבלו מלקוחות בית-הקפה נאספו על-ידי המלצרים לקופה אחת וחולקו למלצרים.

לפי החשד, בסיום כל משמרת, המלצרים היו מפרישים מחלקם את שכר המינימום לשעה כפול מספר השעות שעבד כל אחד מהם באותו היום, שמים את הכספים במעטפה ומעבירים אותם למנהל המשמרת. ואולם, מהחקירה עלה כי החשוד, דני גורן, היה מכניס לכיסו את הסכום שהתקבל מכל המלצרים והמלצריות בכל יום, וזאת ללא רישום בקופה.

בחקירתו הודה גורן כי הסכומים שהפרישו המלצרים לא נרשמו בקופה. לטענתו, "הכסף הלך למלצריות".

עוד לפי הבקשה, בסיום כל חודש היו יוצאים תלושי משכורת, המשולמים מחשבונה של החברה, ונרשמו הוצאות משכורת בגובה הטיפים שנמסרו על-ידי המלצרים. כמצוין בבקשה, אי-רישום הטיפים שקיבל גורן מהמלצרים במזומן ומשיכתם לכיסו הפרטי נמשכו שנים רבות, תוך עושק המלצרים והעלמת הכנסות בסכומים של מיליוני שקלים.

בבקשה מצוין עוד כי נחקרים חשדות נוספים כנגד גורן של דרישת הנחות פיקטיביות, שנדרשו ב"קפה ויולה הקטנה" בגובה מאות אלפי שקלים, ורישום משכורת פיקטיביות בחברת קפה ויולה בע"מ ובקפה ויולה הקטנה בע"מ, של עובדים שכלל לא עבדו בבתי-הקפה.

מנהל החשבונות אברהם סמט חשוד כי סייע ביודעין לעבירות של אי-רישום הטיפים והוצאת תלושים פיקטיביים.

החקירה נערכה במסגרת תוכנית העבודה של חטיבת החקירות ברשות המסים, המתמקדת בין היתר בענף המסעדות, שנתפס ברשות כענף בעל רווחיות גבוהה.

החשדות לגבי "ויולה הקטנה" מתייחסים לתקופה בו שותפו של גורן בשני בתי-הקפה בשיעור של 30%, אבי ביטרן, ניהל את המקום. בין השותפים קיים סכסוך משפטי שהחל בתביעה על סך 800 אלף שקל, שהוגשה לפני כ-3 חודשים לבית המשפט המחוזי בתל-אביב על-ידי גורן וחברת "ויולה הקטנה" נגד רועי ביטרן, בטענה כי מעל בכספי החברה.

בית המשפט דחה את בקשתם של החשודים לאסור על פרסום שמם.

עו"ד דני זילברשלג, בא-כוחו של דני גורן, מסר בתגובה: "כנראה שיש פה צדדים אינטרסנטיים שמנסים להזיק למר גורן. בבקשה למעצר גורן אין שום אזכור לתביעה שהוא הגיש נגד שותפו רועי ביטרן, שרלבנטית לנושא, וזה מאוד מוזר. הדברים יתבררו בהמשך".

עו"ד קרן זרקו-זמיר, באת-כוחו של אברהם סמט, מסרה בתגובה: "מדובר בחשדות בלבד. אין כל ספק שלאחר חקירה מעמיקה כל החשדות כנגד מרשי יתפוגגו, ולא תיוותר כנגדו כל טענה".