הבונוסים של מנכ"ל אקסלנס הפורש דוד ברוך: 2.5 מיליון שקל

יקבל מענק פרישה של חצי מיליון שקל ו"דמי הסתגלות" (לאחר פרישתו) של כ-950 אלף שקל בסך-הכל, בנוסף לבונוס על העבודה השוטפת בהיקף של 1.1 מיליון שקל ■ אקסלנס: "התנאים שאושרו משקפים סכומים הוגנים וסבירים"

דוד ברוך, מנכ"ל בית ההשקעות אקסלנס נשואה, צפוי לקבל בונוס של 1.1 מיליון שקל לאחר פרישתו מניהול בית ההשקעות, על פרישתו וגם על עבודתו השוטפת כמנכ"ל. ברוך כיהן כ-5 שנים בתפקיד, והודיע לאחרונה על כוונתו לפרוש מתפקיד המנכ"ל. עוזי דנינו, מי שכיהן בשנה האחרונה כיו"ר אקסלנס נשואה, יחליפו. בסך-הכול יקבל ברוך סכום כולל כ-2.5 מיליון שקל עם פרישתו (פירוט על כך בהמשך).

לפי הודעת בית ההשקעות לבורסה היום (ג'), מענק הפרישה של ברוך חושב בהתאם להסכם ההעסקה שלו, לפיו הוא צפוי לקבל בונוס של כ-1% מהרווח הנקי השנתי המאוחד של החברה, כל עוד זה לא חצה את רף ה-90 מיליון שקל. במידה והרווח יחצה את רף זה, אמור ברוך לקבל בונוס בשיעור של 3% מהרווח הנקי.

זאת, בנוסף למענק פרישה שיקבל ברוך, בהיקף של 500 אלף שקל.

עוד האריכו באקסלנס את תקופת ההסתגלות של ברוך מ-3 חודשים ל-6 חודשים, עליהם צפוי המנכ"ל היוצא להשתכר כ-158 אלף שקל לחודש - כ-950 אלף שקל בסך-הכל. נזכיר כי תקופת ההסתגלות הינה, בהגדרה, התקופה שלאחר סיום תפקידו של ברוך בבית ההשקעות.

"התנאים שאושרו משקפים סכומים הוגנים וסבירים לאור פועלו של מר ברוך בחברה בשנות כהונתו, ניסיונו ותרומתו לחברה", הסבירו בבית ההשקעות את המענקים לברוך.." שנות כהונתו של מר ברוך בחברה התאפיינו במורכבות רבה, בתמורות ובשינויים רבים. מר ברוך הוביל את החברה בהצלחה בתקופה זו".

ברוך החל את תפקידו כמנכ"ל אקסלנס נשואה בתחילת שנת 2008, לאחר ששימש במשך 9 שנים כמנכ"ל בנק ירושלים. עם כניסתו לתפקיד בינואר 2008, ניהל בית ההשקעות נכסים בהיקף של 43 מיליארד שקל. תחת ניהולו של ברוך, הפך בית ההשקעות לשני בגודלו בישראל והיקף הנכסים המנוהלים בו גדל לכ-68 מיליארד שקל.

יממה לאחר ההודעה על פרישת ברוך פרסם דאז בית ההשקעות את תוצאותיו לרבעון הראשון של 2012. ההכנסות קטנו ב-7.5% ל-149 מיליון שקל, והרווח הנקי עמד על 27 מיליון שקל, ירידה של 10% לעומת הרבעון המקביל.