אל-אריאן מזהיר: "הזמן להצלת אירופה הולך ואוזל"

מנכ"ל קרן האג"ח פימקו בטור אישי ל-CNBC: "התגובה המאכזבת לחילוץ ספרד היא תזכורת לכך שהסקטור הפרטי לא 'קונה' את התוכניות של מנהיגי היבשת"

תגובת השווקים הפסימית לחבילת החילוץ הספרדית - מראה כי המשקיעים לא מאמינים במובילי המדיניות הפיננסית ביבשת וביכולתם להגיב במהירות להתפתחויות השונות במשבר. כך מעריך היום (ג') מנכ"ל קרן האג"ח פימקו, מוחמד אל-אריאן.

"תגובת השווקים המאכזבת לחילוץ בספרד היא תזכורת למנהיגי אירופה: ככל שהמוניטין שלהם יורד, כך יותר קשה לסקטור הפרטי 'לקנות' את התוכניות שלהם", הסביר אל-אריאן בטור אישי שכתב ל-CNBC.

אל-אריאן מסביר כי חוסר האמון של השווקים בתוכנית החילוץ הספרדית בפרט, ובאופן כללי ביכולתם של מנהיגי אירופה להגיב במהירות ובאופן אמין לטיפול במשבר - הן שהובילו לירידות השערים אמש (ב') ולעלייה בתשואות האג"ח של ספרד ואיטליה.

לטענת אל-אריאן, על מנהיגי האירופה לעשות מספר פעולות בכדי להחזיר את אמון המשקיעים ביכולתם לרסן את המשבר: להגיב במהירות ובגמישות יתרה להתפתחויות באירופה, להציג "תוכנית ב'" למקרה והפתרונות הקיימים לא יעבדו (אל-אריאן לא מציין מה אותה תוכנית צריכה לכלול) ובעיקר - להבין כי תגובת השוק לחילוץ ספרד, היא מסר שלא ניתן להתעלם ממנו.

"יש עדיין זמן להציל את אירופה", סיכם אל-אריאן. "אבל הוא הולך ואוזל".