הפתרון של רוביני למשבר החוב: 1,000 אירו לכל גרמני

רוביני התראיין לעיתון הגרמני הפופולרי "בילד" וטען כי המדיניות הנכונה היא עידוד הצמיחה, בייחוד בגרמניה, הנחשבת לקטר הכלכלי המוביל את היבשת ■ "אירופה זקוקה לצמיחה ולא לחבילות חילוץ"

הכלכלן הפסימי נוראיל רוביני ידוע בהתנגדותו הנחרצת למדיניות שנוקטים מנהיגי גוש האירו בכל הנוגע לטיפול במשבר החוב. רוביני התראיין לעיתון הגרמני הפופולרי "בילד" וטען כי המדיניות הנכונה היא עידוד הצמיחה, בייחוד בגרמניה, הנחשבת לקטר הכלכלי המוביל את היבשת.

במהלך הראיון, רוביני מסביר מדוע גרמניה חייבת את גוש האירו כדי להתקדם מבחינה כלכלית ובמקרה שגוש האירו יתפרק, אז גרמניה לא תהיה יישות כלכלית חזקה כפי שהיא כיום. "בלי האירו, גמרניה לא תוכל להיות גדולה כמו ארה"ב או סין, אלא תהיה גמד כלכלי. כמדינה המובססת על ייצוא, גרמניה זקוקה למטבע האירו ולמדינות האיחוד האירופי כשותפות סחר, כך שגוש האירו וגרמניה יכולים לשקוע ביחד או לשחות ביחד".

בהתייחסו לפתרונות הנוגעים למשבר החוב, רוביני טען כי גרמניה חייבת לקצץ במיסים ולהעלות את השכר כדי להמריץ את הכלכלה והציבור הגרמני חייב "להפסיק את שיגעון החיסכון שהוא לוקה בו".

"אירופה זקוקה לצמיחה ולא לחבילות חילוץ", טוען רוביני. "הממשלה הגרמנית צריכה להעניק לכל אזרח גרמני ואוצ'ר טיולים של 1000 אירו, שאותו הוא יוכל לבזבז רק במדינות הנגועות במשבר החוב, זאת, כדי להמריץ את הכלכלה המקומית".

בהמשך דבריו רוביני טען גם כי האזרחים הגרמנים צריכים לקבל הטבות מס במקרה שהם ינפשו יותר במדינות גוש האירו הדרומיות כמו ספרד ופורטוגל, הקורעות תחת נטל משבר החוב.