ראסל: "לא הייתי סומך על צוקרברג שיחזיר לי עודף מדולר"

הכלכלן הפסימי ריצ'ארד ראסל הזהיר לאחרונה מפני הגל השורי שאליו נכנסו שוקי המניות ■ כעת הוא משתלח בפייסבוק ובעומד בראשה מארק צוקרברג וטוען כי משקיעים רבים איבדו חלק ניכר מהשקעתם ברשת החברתית וכי צוקרברג לא נראה לו בחור נחמד

הכלכלן השוויצרי ריצ'ארד ראסל, הידוע בתחזיות הדוביות שלו, יוצא עכשיו נגד פייסבוק ונגד העומד בראשה מארק צוקרברג וטוען כי הרשת החברתית היא פולשנית מדי וכי הוא קיבל את הרושם שצוקרברג "כלל אינו בחור נחמד".

כאמור, ראסל, המוכר גם כמחברו של ה-Dow Theory Letters, התראיין לאחרונה לאתר הכלכלי "קינג וורלד ניוז" וטען כי שוקי המניות אישרו איתות טכני חמור שמעיד על תחילתו של גל דובי. "הדאו ג'ונס נכנס למהלך ירידות בחודש מאי ולכן אני תוהה האם אין זה דגל אדום עבור שוקי המניות והכלכלה האמריקנית".

ראסל גם הביע את דעתו על פייסבוק ועל העומד בראשה מארק צוקרברג, ובאופן לא מפתיע במיוחד, הוא לא מהתומכים הגדולים שלה. "ראיתי סרט על צוקרברג ב'בלומברג' והמסקנה היחידה שלי היא שיש לו הרבה 'חברים'. אני לא חושב שהוא בחור נחמד והרשת החברתית שהוא פיתח פולשנית מדי לדעתי" טוען ראסל.

בהמשך דבריו טען ראסל כי משקיעים רבים שבחרו להשקיע בפייסבוק איבדו חלק ניכר מהשקעתם וכי השווי של החברה מוגזם מדי. "באופן אישי, אני לא הייתי סומך על צוקרברג שייתן לי עודף מדולר".