"דיברתי עם נאצי יווני והוא אמר לי שיוון היא קורבן של הציונים"

ג'ו ויזנטל, כתב באתר הכלכלי הפופלרי "ביזניס אינסיידר", נשלח ליוון כדי לדווח על הלך הרוח של העם היווני לקראת הבחירות הקרובות ושאל את עצמו מדוע כ-7% מהבוחרים היוונים הצביעו עבור המפלגה הניאו-נאצית גולדן דון

ג'ו ויזנטל, כתב באתר הכלכלי הפופלרי "ביזניס אינסיידר", נשלח ליוון כדי לדווח על הלך הרוח של העם היווני לקראת הבחירות הקרובות (שיערכו ביום ראשון ה-17 ליוני) וחזר עם תובנות חותכות לגבי המפלגה הנאצית שזכתה ל-7% מקולות הבוחרים בבחירות האחרונות.

ויזנטל שאל את עצמו מדוע כ-7% מהבוחרים היוונים הצביעו עבור המפלגה הניאו-נאצית גולדן דון (Golden Dawn) בבחירות האחרונות, והאם היא עלולה להתחזק עוד יותר בבחירות הקרובות.

לצורך כך, ויזנטל דיבר עם מספר אזרחים יוונים שאמרו לו כי הם הצביעו עבור המפלגה מעוררת המחלוקת משום שחשו כעס רב על המצב הפוליטי והכלכלי, אך בעקבות האירועים האחרונים בהם המפלגה הנאצית הייתה מעורבת, ביניהם מנהיג המפלגה שהיכה בשידור חי פוליטיקאית יריבה ותקיפה של מהגרים מצרים לפני מספר ימים ע"י תומכי המפלגה, הם אינם מתכוונים לחזור ולהצביע שוב למפלגה זו.

עם זאת ויזנטל ראיין גם מספר אזרחים שטענו כי תומכים נלהבים של המפלגה הנאצית וכי היא התקווה היחידה עבור יוון. "דיברתי עם כריסטוס, שאמר לי כי הוא בשום פנים ואופן לא יבחר במפלגת השמאל סיריזה או עבור המפלגה הדמוקרטית החדשה, בגלל שהם אותו הדבר, אלא יבחר רק במפלגת הגולדן דון".

"כריסטוס המשיך ואמר לי הקו שמנחה את המפלגות המרכזיות ביוון הוא הקו של הפוליטיקה הציונית ששולטת בעולם כולו, מדפיסה כסף וקונה בו אנשי ממשל בארה"ב". כריסטוס לא סיים בזה וטען כי גולדמן סאקס, אנגלה מארקל, והמפלגות הגדולות ביוון הם חלק מקונסיפרציה ציונית שמטרתה להשאיר בחובות את המדינות החלשות באירופה, זאת כדי לקדם את האינטרסים האישיים שלהם.