אישום: הבטיח הלוואות בתנאים נוחים והוציא במירמה מיליוני שקלים

דימטרי מלכיאל מואשם בעבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך, חדירה לחומר מחשב שלא כדין והלבנת הון

פרקליטות מחוז תל-אביב הגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב אישום חמור נגד דימטרי מלכיאל (39), בטענה כי בשנים 2007-2011 הוציא במירמה מיליוני שקלים ממאות אזרחים וגופים ישראליים, לאחר שהבטיח להם בכזב הלוואות בתנאים נוחים.

כתב האישום מייחס למלכיאל עבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך, חדירה לחומר מחשב שלא כדין והלבנת הון.

משך תקופת ביצוע העבירות שהה המשיב מחוץ לישראל, בעיקר באוקראינה, לאחר שיצא את גבולות ישראל תוך הפרת הוראה של בית משפט השלום בחיפה.

על-פי כתב האישום, במהלך השנים 2007-2011, בעת היותו מחוץ לגבולות ישראל, קיבל מלכיאל במירמה כספים בהיקף עצום ממאות אזרחים וגופים ישראליים.

על-פי כתב האישום, את תרגיל העוקץ הוציא מלכיאל לפועל על-ידי כך שנהג לפרסם בכלי תקשורת הפונים ליוצאי מדינות חבר העמים, מודעות המציעות מתן הלוואות בתנאים נוחים. מהפונים למודעות דרש מלכיאל כי יעבירו כספים שונים, כשהוא מציג בפניהם בכזב כי כספים אלה מהווים תנאי לקבלת ההלוואה, ותוך הבטחה שקרית כי מיד לאחר שיעבירו את הכסף כנדרש, תינתן להם ההלוואה.

עוד טוענת הפרקליטות בכתב האישום כי במקביל נהג מלכיאל לפרסם מודעות המציעות עבודה, וזאת במטרה לגייס אנשים אשר יקבלו עבורו את כספי המירמה בישראל ויעבירו אותם לידיו באוקראינה, וזאת בלי שהם יודעים כי בכך הם מסייעים לו בהוצאתה לפועל של מסכת המירמה.

לדברי הפרקליטות, מלכיאל הציג בפני "העובדים" מצג-שווא כאילו הם אמורים לאתר עבורו מידע באינטרנט, אלא שאז הנחה אותם לסור אל הדואר, לקבל שם כספים שיועברו אליהם ולהעבירם ליעדים שונים באוקראינה בהם נקב באזניהם. לאחר שנואשו מבקשי ההלוואה מלקבל את ההלוואה, ביקשו ממלכיאל לבטל את עסקת ההלוואה ולקבל את כספיהם בחזרה. אז ביקש המשיב כי ימסרו לו את פרטי חשבונות הבנק שלהם והבטיח להם, בכזב, כי יפקיד לזכותם את הסך המגיע להם.