ח"כ אנסטסיה מיכאלי מתנצלת: "לא התכוונתי לפגוע באיש"

חברת הכנסת מישראל ביתנו מנסה לצנן את הזעם שעוררו דבריה על ההומואים: "אני מכבדת את רצונו של כל אדם לחיות על-פי דרכו"

אחרי שדבריה עוררו את זעמם של רבים בקהילת הלהט"ב וידידיה, מבקשת ח"כ אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו) לצנן את הרוחות. "בוועדה בכנסת לא הייתה כוונה לפגוע באיש, אלא להעלות שתי סוגיות על סדר היום הציבורי", אמרה מיכאלי ל-mako גאווה. "האחת היא מצוקותיהם האמיתיות של חברי הקהילה ההומו-לסבית בשלבים שונים בחייהם, והשנייה היא חשיפת יתר של תכנים אלימים ובוטות, ככלל ותכנים מיניים, בפרט, במדיה הטלוויזיונית".

מיכאלי הוסיפה: "אני מכבדת את רצונו של כל אדם לחיות על-פי דרכו, והמציאות של השונה כוללת לעיתים גם התמודדות יומיומית עם מצוקות קשות, אשר הביטוי החריף שלהן הוא תופעת האובדנות. קשר השתיקה וההסתרה הנרקמים סביב הנושא רק יביא להחרפת הבעיה".

במהלך היום הגיבו גורמים רבים בקהילה ומחוצה לה לדברים שאמרה אתמול (ה') מיכאלי בדיון בכנסת, בהם תקפה את ערוץ 10 על כך שהוא "מראה לילדים שזה בסדר להיות הומו", ואמרה, בין השאר, כי הומואים הם אנשים שעברו בילדותם הטרדה מינית, "ובסוף הם מתאבדים בגיל 40".

על המגיבים נמנית גם מנכ"לית הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, אלינור סידי. סידי אמרה כי דבריה של מיכאלי מצביעים על בורות, והזמינה אותה לבקר בבית הפתוח כדי ללמוד עוד על הנושא.

"אחת הדרכים שבהן הקהילה הגאה נלחמת בתופעת ההתאבדויות היא אכן לשדר מסר שזה בסדר להיות הומו. אני שמחה, מעודדת ומברכת כלי תקשורת שעושים זאת", אמרה סידי.