דראגי: נמשיך להזרים הון לבנקים באירופה במקרה הצורך

המדדים בשוקי העולם עולים על רקע הציפיות להזרמת הון לבנקים ■ נשיא ה-ECB טוען כי ישנם סיכונים בכל הנוגע לחוסר הודאות, אולם לא בנוגע לאינפלציה ■ דראגי: "לבנק המרכזי תפקיד חיוני בהזרמת הון כדי להבטיח את מצב הבנקים"

על רקע הציפייה להזרמת הון לבנקים באירופה וארה"ב על ידי הבנקים המרכזיים (בבריטניה נראתה הסנונית הראשונה בנושא), אומר היום (ו') נשיא הבנק המרכזי האירופי כי גוש האירו עומד בפני סיכונים רציניים ועל פוליטיקאים לפעול במהירות.

מריו דראגי טען היום במסיבת עתונאים בפרנקפורט כי אף מדינה באירופה לא עומדת בפני סיכון לאינפלציה. "ישנם סיכונים רציניים בכל הנוגע לחוסר הודאות", אמר.

דראגי התייחס ישירות לעניין הזרמת ההון ואמר כי המערכת הבנקאית המרכזית של גוש האירו תמשיך להזרים הון לבנקים בעלי כושר פרעון במקרה הצורך. "לבנק המרכזי יש תפקיד חיוני בהזרמת הון על מנת להבטיח את מצבם של הבנקים. זה מה שעשינו לאורך המשבר, כשאנו מחוייבים לתפקידנו בשמירת יציבות מחירים לטווח הבינוני, וזה מה שנמשיך לעשות".

בהתייחסו לתפקידם של הפוליטיקאים במשבר, אמר דראגי כי "הגענו למצב בו בחירות פוליטיות קובעות יותר מהכלים המוניטריים שאנו יכולים להשתמש בהם בעתיד הקרוב".

הדברים הללו מביאים היום לירידה בתשואה על אג"ח ספרד ואיטליה ולעליות בשוקי העולם.

ביום ראשון הקרוב יתקיימו בחירות חוזרות ביוון שיקבעו את עתידה בגוש האירו, מה שישפיע רבות על התנהלות גוש האירו בכללותו בתקופה הקרובה. על רקע החשש מפרישה של יוון מגוש האירו ואפקט דומינו שיפיל בנקים וכלכלות לאומיות ביבשת, החליט דראגי לאחרונה להשאיר את הריבית על כנה ולהמשיך בפעולות הזרמת ההון לבנקים ביבשת.