הגארדיאן: מרדוק השפיע על בלייר בעניין המלחמה בעיראק

ראש אגף המדיה בתקופת כהונתו של טוני בלייר כראש ממשלה חשף היום כי הטייקון התקשר אליו ודחק בו לשלוח כוחות בריטים לעירק במהלך המלחמה ב-2003

עיתון הגארדיאן הבריטי חושף הבוקר כי טייקון התקשורת האוסטרלי רופרט מרדוק השתתף במסע לחצים שהובילו אישים רפובליקנים מארצות הברית על ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר על מנת להשתתף במבצע הפלישה של ארצות הברית לעיראק ב-2003.

החשיפה של העיתון הבריטי מבוססת על סדרת יומנים שכתב אליסטר קמפבל, ראש אגף המדיה בזמן כהונתו של טוני בלייר, תחת הכותרת "עול הכוח: הספירה לאחרו לקראת עיראק". בדיווח של היום נכתב שמרדוק קיים שיחת טלפון עם בלייר ובה הוא דחק בו להגביר את מעורבותה של בריטניה במלחמה בעיראק, וזאת שבוע לפני קיום הצבעה משמעותית בנושא בפרלמנט הבריטי.

בפרסום של היום נכתב שקמפבל רשם ביומנים שלו שב-11 במארס 2003 התקשר מרדוק לטוני בלייר על מנת להאיץ בו להכניס כוחות בריטים למערכה בעיראק. "בלייר קיבל שיחה ממרדוק שדחק בו להאיץ את התהליכים להצטרפות בריטניה למלחמה בעיראק ובה הבטיח מרדוק את תמיכתה של חברת החדשות שבבעלותו במהלך", כתב קמפבל ביומנים שלו. "גם אני וגם בלייר חשבנו שמרדוק פעל בשירות וושינגטון, שכן הוא השתמש בכל השיטות שהרפובליקנים השתמשו בהן לפיהן ככל שנדחה את הפעולה יותר זמן יהיה קשה יותר לבצע אותה".

הפרסום היום מהווה פגיעה קשה בטייקון האוסטרלי שכן רק לפני חודשיים טען מרדוק בפני ועדת לווינסון, שהוקמה לחקירת השפעת עסקיו על השלטון בבריטניה, כי מעולם לא ניסה להשפיע על החלטות ראשי ממשלה במדינה, וכי "מעולם לא ביקש מראש ממשלה דבר". אולם נראה שאחרי החשיפה של היום לוועדה יהיו שאלות נוספות שירצו להפנות למרדוק.