בנקים ישראליים בשוויץ ולוקסמבורג מעורבים בעבירות מס

על פי כתבי אישום שהוגשו נגד 3 אנשים בארצות הברית עולה שהשתמשו בסניפים של בנקים ישראל בשוויץ ולוקסמבורג על מנת לעזור ללקוחות שלהם לחמוק מתשלומי מס באה"ב

סניפים של בנקים ישראלים בלוקסמבורג ושוויץ היו מעורבים במזימה להעלמת מס בארצות הברית, כך עולה מכתב אישום שהוגש לבית המשפט הפדרלי בלוס אנג'לס נגד 3 מנהלים בחברת United Revenue Service Inc. השלושה מואשמים בכך שיצרו חשבונות פיקטיבים על מנת לעזור ללקוחות שלהם לחמוק מתשלומי מס בארצות הברית.

שלושת האנשים הם המנכ"ל לשעבר של החברה דוויד קלעי, הבן שלו ונשיא החברה לשעבר נדב קלעי ודוויד אלמוג, שהיה מנהל בסניף הניו-יורקי של החברה. כתב האישום נגד השלושה הוגש לבית המשפט ביום חמישי, אולם זהות הבנקים הישראלים המעורבים עדיין לא ידועה והוזכרו בכתב האישום בתור "בנק א' - לוקסמבורג" ו"בנק ב' - לוקסמבורג-שוויץ".

על פי כתב האישום, השלושה עזרו ללקוחות שלהם בין השנים 2000-2011 לפתוח חשבונות סודיים בבנקים הישראלים בשוויץ ולוקסמבורג על מנת לעזור להם להתחמק מתשלום מס. השלושה, יחד עם עוד איש שלא הוגש נגדו כתב אישום, ביצעו זאת על ידי פתיחת חברות קש שישמשו בתור בעלי חשבונות הבנק הללו ובכך להסתיר את הזהות האמיתית של בעל החשבון.

הדוברת של הקונסוליה הישראלית בלוס אנג'לס לא הגיבה להגשת כתב האישום. גם סנדרה בראון, ראש מחלקת המסים במשרד התובע הכללי בלוס אנג'לס, לא מסרה תגובה למקרה.

בחודש ספטמבר דיווחה סוכנות הידיעות "רויטרס" שהרשויות בארצות הברית עקבו אחרי הסניפים השוויצרים של 3 בנקים גדולים במדינה בחשד שהסניפים הללו עזור לאזרחים אמריקאים לחמוק מתשלום מסים.