אחמדינג'אד הודיע: "אפרוש מהחיים הפוליטים ב-2013"

את הדברים אמר נשיא איראן בראיון לעיתון יומי גרמני ■ הוא טען שהוא מעוניין לחזור לעולם האקדמיה ■ בנוסף, אמר אחמדינג'אד שמדינתו מוכנה לנקוט ב"צעד חיובי" לקראת סבב השיחות השלישי בנוגע לתוכנית הגרעין

הנשיא האיראני מחמוד אחמדינג'אד אמר היום בראיון לעיתון בגרמניה שהוא מתכוון לפרוש מהחיים הפוליטים בשנה הבאה עם תום הכהונה השנייה שלו ולחזור לעולם האקדמיה. בנוסף על כך הוא הודיע שאיראן מוכנה לנקוט בצעד חיובי בסבב השיחות הבא שיתקיים במוסקבה במהלך השבוע הבא בנוגע לתוכנית הגרעין של ארצו.

בראיון שהעניק אחמדינג'אד לעיתון הגרמני Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung אמר נשיא איראן שהוא מתכוון לחזור לעולם האקדמיה ממנו הוא בא בתום כהונתו בתפקיד בשנה הבאה. הוא טען שיכול להיות שבמהלך עבודתו האקדמית הוא יעסוק בפעילות פוליטית אבל לא "יקים מפלגה או קבוצה פוליטית חדשה".

במהלך הראיון התייחס הנשיא האיראני גם לתוכנית הגרעין של ארצו ולשיחות שמתקיימות כעת עם מדינות המערב בעניין. אחמדינג'אד אמר שמדינתו מוכנה לנקוט ב"צעד חיובי" כלפי מדינות המערב בעניין הזה במידה ויתקבל צעד דומה מהצד שכנגד.

"אנחנו מוכנים לנקוט בצעד חיובי מרצוננו אם מדינות המערב ינקטו בצעד דומה", אמר אחמדינג'אד בראיון. "אנחנו מקווים שנצליח להגיע להסכמות במוסקבה".

סבב השיחות השלישי שיימשך כיומיים, יחל ביום שני הקרוב ויתקיים במוסקבה תחת עינו הפקוחה של הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין שנחשב לבעל ברית של איראן. השיחות יתקיימו בין איראן לבין נציגי 5 המדינות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם וגרמניה. סבב השיחות הקודם שנערך בבגדד לא הניב התקדמות משמעותית בנושא.