פייסבוק תעביר 10 מיליון דולר לצדקה במסגרת הסדר טיעון

את התביעה נגד פייסבוק הגישו 5 משתמשים ברשת החברתית, שטענו כי החברה מפרסמת את ה"לייקים" שנתנו בשירות הסיפורים הממומנים שלה, מבלי שהיא מעניקה להם תגמול כספי או אפילו אפשרות לסרב לשימוש הנעשה בשמם

‎‎פייסבוק הסכימה לשלם 10 מיליון דולר שיועברו למטרות צדקה במסגרת הסדר טיעון, במשפט שבו הואשמה החברה בהפרה של זכויות המשתמשים באתרה לשלוט על השימוש הנעשה בשמותיהם, תמונותיהם ומידע נוסף על אודותיהם - כך על-פי דיווח ברויטרס.

הסדר הטיעון נחתם בחודש שעבר, אך דבר קיומו נחשף רק בסוף השבוע. את התביעה נגד פייסבוק הגישו 5 משתמשים בה, שטענו כי החברה מפרה את חוקי מדינת קליפורניה, בכך שהיא מפרסמת את ה"לייקים" שנתנו בשירות הסיפורים הממומנים שלה, מבלי שהיא מעניקה להם תגמול כספי או אפילו אפשרות לסרב לשימוש הנעשה בשמם.

הסיפורים הממומנים של פייסבוק הן למעשה מודעות פרסומת המופיעות בעמודי המשתמשים של הגולשים ברשת החברתית, ומציגות תמונות ושמות של חבריהם ככאלה שהקליקו "לייק" למוצר המפורסם.

באחד המסמכים בכתב התביעה, מצוטט מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, כאומר כי "המלצות מחברים במסגרת פרסומות עשויות להיות הגביע הקדוש של הפרסום ברשת".

בנוסף, ציטטה התביעה את סמנכ"לית התפעול של פייסבוק, שריל סנדברג, שאמרה כי "הערך של הסיפורים הממומנים הוא פי שניים או שלושה מכל מודעת פרסום אחרת".

השופטת המחוזית לוסי קו מבית המשפט בסן חוזה, קליפורניה, אמרה כי התובעים הצליחו להוכיח נזק כלכלי שנגרם להם בשל התנהלות פייסבוק.

‏אלמלא היו הצדדים מגיעים להסדר טיעון, הייתה עשויה התביעה הייצוגית לכלול אחד מכל 3 אמריקנים המשתמשים בפייסבוק, ולאלץ את החברה לשלם פיצויים בסך מיליארדי דולרים.