תחקיר צה"ל: מתקפת טרור משולבת ומתוכננת בדרום

(עדכון) - בצה"ל מעריכים כי הפיגוע בגבול מצרים תוכנן במשך זמן רב ■ מתחקיר ראשוני שביצע אלוף פיקוד הדרום עולה כי טיל RPG שירו המחבלים גרם להידרדרות של הרכב בו נסעו עובדי משרד הביטחון

מתחקיר ראשוני שערך אלוף פיקוד הדרום טל רוסו, עולה כי 3 מחבלים נכנסו לשטח ישראל במקום בו לא הוקמה גדר במטרה לבצע פיגוע בשעת בוקר מוקדמת, ותקפו שני כלי רכב של קבלנים המועסקים על-ידי משרד הביטחון סמוך לציר פילדלפי. בצה"ל מעריכים כי חלק מן החוליה נותרה בצד המצרי.

לאחר שהמחבלים זיהו את כלי הרכב, הם הפעילו מטען צד לעבר כלי הרכב במרחק של 30 מטרים ובמקביל ירו לעברת טיל RPG שפספס אותו. באותו זמן פתחו חלק מהמחבלים באש מנשק קל לעבר המכוניות, כשאחת מהן התהפכה והידרדרה לתעלת המים בצד הכביש. נהג הרכב, אחד מעובדי הקבלן של משרד הביטחון, נהרג במקום. העובדים היו בדרכם לביצוע עבודות באזור .

לאחר דקות ספורות, הגיעו למקום האירוע לוחמי גדוד 13 של גולני שעסקו באותו הזמן בפתיחת ציר. הם זיהו את המחבלים ופתחו לעברם באש. על גופו של אחד המחבלים היה מטען חבלה גדול שהתפוצץ כתוצאה מהירי, וזה מה שככל הנראה גרם למותו.

לאחר מכן, החיילים הגיעו למקום הפיצוץ ומצאו את הגופות של שני המחבלים. בנוסף, מצאו החיילים בשטח רובי קלצ'ניקוב, רימונים, מדים מנומרים, וקסדה שהיו שייכים למחבלים. על פי ההערכה בפיקוד דרום, הפעולה הייתה מתוכננת היטב ולא הייתה מאולתרת. כוחות צבא רבים עדיין עורכים סריקות באזור בשל החשש כי יש מחבלים נוספים באזור, אולם ההערכה בשלב זה היא כי המחבל השלישי נמלט לשטח מצרים.

"פיגוע זה מצטרף לניסיונות ההולכים וגוברים מצידם של ארגוני הטרור לבצע פיגועים מסיני בשטח ישראל ולצערי הבוקר הדבר עלה בחייו של אזרח ישראלי", אמר דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי. "תנחומי למשפחת ההרוג, אנו נמשיך לפעול להגנה על ישובי פתחת ניצנה ותושבי מדינת ישראל".

גם שר הביטחון התייחס הבוקר לפיגוע. "אנחנו עדיין נמצאים תחת חקירת האירוע שממשיך להתנהל", אמר ברק. "יש כאן החמרה בשליטה של מצרים על האזור ואנו ממתינים כמובן לתוצאות הבחירות. מי שלא ייבחר, אנו מצפים ממנו לשים קץ במהירות להתקפות הללו".