מתכננים ללכת לנדלניאדה? אלה ההנחות שמחכות לכם שם

מי שמצפה להנחות משמעותיות של עד 200 אלף שקל לדירה צפויה להתאכזב ■ נראה כי היריד יהיה מעין "שידור חוזר" של הנדלניאדה הראשונה, עם הנחות של עשרות אלפי שקלים בלבד לדירה

למרות הנתונים המעידים על עלייה ברכישת דירות חדשות בתקופה האחרונה, קבלנים עדיין מרגישים שמה שנותן את הטון היום בעסקאות הוא לא הדמיה תלת-ממדית או מפרט מפתה, אלא מבצעים והנחות.

מסיבה זו החליטו גם במרכז הבנייה להמיר את יריד הנדל"ן הדו-שנתי המסורתי שהיה מתקיים בגני התערוכה ליריד מבצעים והנחות בשם "הנדלניאדה". על פי פרסומי המארגנים: "מיטב חברות הבניה והיזמות, יציגו למבקרי הכנס, הנחות ומבצעי ענק, למאות דירות במגוון של כ-140 פרויקטים ברחבי הארץ, למשך 48 שעות בלבד".

המארגנים צופים שיגיעו לאירוע לא פחות מ-20 אלף איש וזאת על סמך האירוע הקודם שנערך בחול המועד פסח בגעש. "בכנס הנדלניאדה הראשון, על אף שהפצרתי וחייבתי את החברות להעניק ולתת הנחה אמיתית, לא כולן עמדו בציפיות", אומר ערן רולס, יו"ר מרכז הבניה הישראלי ויוזם הנדלניאדה, "אותם קבלנים שהגיעו עם הנחה משמעותית מכרו יותר מ-10 דירות עוד במהלך האירוע עצמו. מי שלא הגיע עם הנחה משמעותית לא מכר כלום. המשמעות של הנחה בגובה של מאה אלף שקל בעלות דירה, משמעותה חסכון של כ-600 שקל כל חודש במשכנתה, וזה לא דבר של מה בכך".

סקירה של כמה מהמבצעים שיציעו החברות במהלך האירוע מעידה על כך שהפרשנות של כל חברה לגבי "מבצעי ענק והנחות" מעט שונה.

כך, למשל, קבוצת אפיק הירדן שתציג ביריד את הפרויקט של החברה ברמלה מסתפקת בהנחה בגובה 20 אלף שקל על מחיר הדירה.

קבוצת יצחקי תציע באירוע דירות למכירה בשני פרויקטים בבאר יעקב ובכפר יונה. בבאר יעקב מדובר בהנחה בגובה 50 אלף שקל על דירות 4 חדרים - 1.149 מיליון שקל ביריד במקום 1.99 מיליון שקל במשרד המכירות. בפרויקט בכפר יונה מדובר בפטור מהצמדה למדד והמבצע מוגבל ל-10 דירות.

חברת אמירי גן שתציע למכירה דירות בפרויקט בחדרה מסתפקת בהנחה של בין 30 ל-50 אלף שקל במחיר הדירה. דירות 4 חדרים בשטח 97 מ"ר עם מרפסת בשטח 16 מ"ר תוצע למכירה בעבור 1.03 מליון שקל בניגוד ל-1.06 מליון שקל שזה על פי החברה המחיר בו היא משווקת את הדירות באתר. דירת דו-פלקס בפרויקט, בשטח 143 מ"ר עם מרפסת בשטח 70 מ"ר תוצע למכירה בעבור 1.39 מליון שקל במקום 1.44 מליון שקל - 50 אלף שקל הנחה.

במקביל ניתן למצוא גם חברות המבטיחות הנחות שנראות על פניו משמעותיות יותר. חברת גינדי השקעות למשל הודיעה למארגנים כי בפרויקט של החברה בחדרה תציע הנחה בגובה כ-109 אלף שקל לדירת 4 חדרים בקומה ראשונה. בפרויקט של החברה ברמלה מציע החברה הנחה נמוכה יותר בגובה כ-85 אלף שקל. במקביל, כדי לפתות עוד קצת את הרוכשים, מבטיחים הגינדים גם אייפד 3 לכל רוכש. במקביל, חברת אר.ים תשציע למכירה דירות 2 חדרים בפלורנטין בהנחה בגובה 145 אלף שקל - 989 אלף שקל במקום 1.134 מיליון שקל.

חשוב לציין שההנחות שהחברות מעניקות הן ממחירי המחירון של החברה. לא פעם, המחיר באתר עצמו ומחירי הדירות שלא במסגרת ירידים ומבצעים נמוכים יותר מאותו מחיר מחירון. מומלץ לבדוק את המחיר הדירות גם באתר, גם המשרד המכירות וגם אצל המתחרים שמוכרים באותו מתחם או שכונה כדי להבין האם מדובר בהנחה אמיתית כפי שמבטיחים מארגני אירוע או שמא באירוע שיווקי נטו. במקביל, בתקופה הנוכחית יוצאות החברות למבצעים תכופים, שווה לבדוק האם באירוע המדובר לא מדובר במבצע 'ממוחזר'. ועוד נקודה למחשבה - גם הנחה גדולה מידיי צריכה להדליק נורה אדומה אצל הרוכש הפוטנציאלי.

בין החברות העתידות להשתתף ביריד ניתן למצוא את אזורים, אמירי גן, אפריקה ישראל, אשדר,שתית, כ.כוכב הנגב, זיתוני , גינדי השקעות, קרדן, סרוגים, א.לוי, אפגד, א.פ.י נתיב, בוני התיכון, ד.א.א.ר (אחים ישראל), חנן מור, מ.אביב, קבוצת יצחקי, רסקו, אלמוג ב.ז, נוה גד, אלמיר, אפיק הירדן, עמרם אברהם , מצלאווי , תדהר ועוד.