דיווח: מדינות ה-G20 יחליטו היום להגדיל את קרן הסיוע

תוצאות הבחירות ביוון והעלייה בתשואות על אגרות החוב של ספרד יעמדו במוקד הדיונים ■ מדינות ה-BRICS יקיימה פגישה מקדימה שלאחריה צפויים להודיע על הזרמת עשרות מיליארד דולרים לקרן המטבע

אחרי תוצאות הבחירות המרגיעות שהגיעו אתמול מיוון ועל רקע העלייה שנרשמת בתשואות על אגרות החוב של ספרד, יתכנסו היום (ב') מנהיגי ה-G20 במקסיקו על מנת לדון במשבר הכלכלי העולמי ובמהלכה צפויה לצאת משם קריאה למדינות החברות להגביר את הזרמת הכספים לקרן המטבע הבינלאומית.

רוב מנהיגי המדינות צפויים להשתתף בפסגה כולל נשיא ארצות הברית ברק אובמה שהולך לקרוא למדינות אירופה להזרים כספים נוספים לבנקים החלשים במדינה על מנת לתמוך בהם ולמנוע את קריסתם. בנוסף לכך, קוראה אובמה למנהיגים להתחיל לחשוב על תוכניות לעידוד הצמיחה במקום להמשיך לחשוב על תוכניות צנע נוספות.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת פרנסואה הולנד הודיעו שהם יתעכבו בהגעה לפסגה עד שתתבהר סופית תמונת הבחירות ביוון. שני המנהיגים ממתינים להכרזה הרשמית על תוצאות הבחירות הסופיות ביוון, שהצביעו על ניצחון של המפלגות הפרו אירופאיות.

עוד לפני לפתיחת הפסגה, יקיימו מנהיגי מדינות ה-BRICS שמורכבות מברזיל, רוסיה, הודו, סין ודרום אפריקה, במהלכה צפויים המדינות להתחייב להעביר עשרות מיליארדי דולרים לקרן המיוחדת של קרן המטבע הבינלאומית. סגן שר האוצר הסיני זו גוונגיאו, מעריך שהמדינות יסכימו על העברת 60 מיליארד דולר לקרן, ובכל להגדיל את היקף הקרן ל-430 מיליארד דולר - בהתאם ליעד שנקבע בפסגה הקודמת.