עיצומים בקול ישראל: יבוטלו שידורי המבזקים ויקוצרו המהדורות

זאת עקב "התעלמות הנהלת רשות השידור ומשרד האוצר מהעברת פיצויי השחיקה שהוחלו על המגזר הציבורי ב-2008" ■ ערוץ 1 עשוי להצטרף לעיצומים

ועדי העיתונאים של רשות השידור החליטו על עיצומים בשידורי הרדיו של תחנות קול ישראל. העיצומים כוללים ביטול מהדורות חדשות מקוצרות בעברית ובערבית, ביטול מבזקי אמצע השעה, ביטול יומנים וכן קיום אסיפות עובדים יזומות במהלך שעות העבודה. זאת, עקב "התעלמות ההנהלה, משרד האוצר ומשרד השר הממונה על רשות השידור מהעברת פיצויי השחיקה שהוחלו על המגזר הציבורי ב-2008".

לאחר שההידברות בין אגודות העיתונאים להנהלת רשות השידור נכשלה, הוחלט עוד כי החל מ-14:00 ועד ל-20:00 יבוטלו כל מבזקי החדשות בחצאי השעות, וכן מהדורת החדשות של 18:00 תשדר כותרות בלבד.

בתוך כך, באגודות העיתונאים מכוונים לכך שבשבוע הבא יצטרף לעיצומים גם ערוץ 1 בטלוויזיה.

במכתב ליו"ר רשות השידור, אמיר גילת, ולמנכ"ל הרשות, יוני בן-מנחם, כתבו היום (ב') נציגי אגודות העיתונאים בירושלים ובתל-אביב כי "מזה חודשים ארוכים ממתינים העובדים לכניסתם של הסכמי השכר החדשים, לקבלת פיצויי השחיקה בשיעור של 12% ולהפשרת הקפאת הדרגות. הסחבת המיותרת, מקצתה מסיבות פוליטיות ומקצתה בשל מחדלי ניהול, הביאה לכך שלדידנו כלו כל הקיצין".

לטענת האגודות, בעוד שהפיצויים וההטבות כבר ניתנו לכל עובדי המדינה, הנהלת הרשות נוקטת צעדים הפוגעים בעובדים, ובהם קבלת עובדים חדשים ללא בקרה ותנאי סף וכן שינויים בלתי מוסברים ובלתי מקצועיים בתוכניות שידור.

מרשות השידור נמסר בתגובה כי "הנהלת רשות השידור פועלת בכל כוחה כדי ליישם את הרפורמה במועד שנקבע, והיא תומכת במתן תוספות השכר המגיעות לעובדים".