"לא צפוי ראלי בר-קיימא עד שמישהו באירופה ייקח אחריות"

אנליסט ל-CNBC: "אני עובד בוול סטריט כבר 50 שנה, ואני לא זוכר מצב מפחיד כל-כך ומספרים מאיימים כל-כך. אני במצב-רוח דכאוני כפי שמעולם לא הייתי. התחזיות הנוכחיות מאוד מפחידות, והתוצאות יכולות להיות קטסטרופליות"

הבחירות ביוון מאחורינו והשווקים באירופה נתנו למשקיעים בקושי שעה-שעתיים של אנחת רווחה לפני שחזרו להתרכז בבעיות של ספרד. התשואות על אג"ח ספרדיות ל-10 שנים מזנקות היום לאזור ה-7.17% - שיא חדש מאז הקמת גוש האירו.

אנליסטים ומנהלי השקעות שהתראיינו היום לרשת CNBC לא מופתעים ומצביעים על היעדרה של מנהיגות אמיצה ומאוחדת בגוש האירו המפולג. "השחקנים בשווקים פשוט רוצים שמישהו ייקח אחריות ושתהיה פעולה משולבת, מאורגנת ומאוחדת של המנהיגים וכרגע מה שרואים זה רק משחק של 'העבר את הארנק'", אומר Jeremy Batstone, מנהל השקעות בחברת Charles Stanley.

"גם פעולה משולבת של בנקים מרכזיים להזרמת נזילות תעזור בשלב זה אולם באירופה נראה שהממשלות מסובכות בהסכמים שהם חתמו שם ולכן קשה להם לפעול", הוא הוסיף.

"מתי הם יצאו עם תוכנית מסודרת לפתרון ארוך טווח? אני עובד בוול סטריט כבר 50 שנה ואני לא זוכר מצב מפחיד כל כך ומספרים מאיימים כל כך. אני במצב רוח דכאוני כפי שמעולם לא הייתי. התחזיות הנוכחיות מאוד מפחידות והתוצאות של המצב יכולות להיות קטסטרופליות", אומר David Buik, שותף ואנליסט ב-BGC Capital Partners.

"לדעתי לא צריך לצפות לבשורות גדולות גם מפסגת ה-G20 היום או מחר. הם לא יספקו את הסחורה לשווקים", הוא מעריך.

לגבי המצב ביוון השניים מסכימים כי הבחירות לא פתרו שום דבר. "הבעיות של יוון ידועות כבר כמה שנים ולא נראה שהם מתקדמים לעבר פתרון. הם לעולם לא עומדים בהסכמים שהם חתמו עליהם ולכן צריך לבעוט אותם החוצה מגוש האירו בצורה הכי נחמדה שאפשר ואז אפשר יהיה לומר שהאירופאים באמת מטפלים בבעיות שלהם ברצינות. מהלך כזה עשוי להוביל לראלי בר קיימא בשווקים", אומר Batstone.