הזדמנות לשורט? סקטור השירותים עלול לצנוח ב-46%

אנליסטים רבים טוענים כעת כי גם הסקטורים שהיו חסינים לתיקון והציגו ביצועים מרשימים, עלולים לשלם את המחיר בקרוב ולרשום ירידות ■ אנליסטים טוענים כי סקטור השירותים עלול להיות הרבה פחות דפנסיבי בתקופה הקרובה

בעוד תיקון חד בשוקי המניות החזיר את המדדים המרכזיים בוול סטריט לנקודה בה הם היום לפני כחודש, אנליסטים רבים טוענים כעת כי גם הסקטורים שהיו חסינים לתיקון והציגו ביצועים מרשימים, עלולים לשלם את המחיר בקרוב ולרשום ירידות.

ניתוח שערך ה-CNBC מעלה כי אחד הסקטורים הדפנסיבים בתקופה זו היה סקטור השירותים, שרשם את הביצועים הטובים ביותר במדד ה-S&P 500 מאז השיא שנרשם בתחילת אפריל.

באותה תקופה, סקטור זה רשם עלייה ממוצעת של 5%, בעוד המדד עצמו רשם ירידה של כ-6%, אך מומחים רבים טוענים כי תקופת "הזוהר" של מניות השירותים עומדת להיגמר, והסקטור כולו צועד לקראת תיקון חד של עד כ-46%.

"נראה כי הסקטור שנחשב עד כה לבטוח ביותר בשנת 2012, הידוע גם בתור XLU (תעודת סל על מניות מסקטור השירותים), הולך להיות הרבה פחות בטוח בתקופה הקרובה", אומרת אביגייל דוליטל, אנליסטית בחברת Peak Theories Research. "ניתן להסיק מכך שתי מסקנות: האחת, היא שכיום אין למשקיעים אופציה אמיתית להסתתר מפני הסיכון הגובר, והשניה היא שהם יכולים לזהות עוד סקטור שממנו כדאי להסתתר בקרוב".