ח"כ אריאל: "אין לגייס הומואים המנפנפים באורח חייהם"

ח"כ אורי אריאל מהאיחוד הלאומי בהתבטאות נגד גיוס המוסקסואלים לצה"ל, כשבוע לאחר ההתבטאות החריגה של ח"כ אנסטסיה מיכאלי ■ ח"כ יחימוביץ': "המתקפה האחרונה כלפי הקהילה הגאה היא פרימיטיבית ומסוכנת"

חבר הכנסת אורי אריאל מהאיחוד הלאומי אמר הערב (ב') כי לדעתו אין לגייס לצה"ל הומואים "המניפים את אורח חייהם המיני כדגל", כלשונו. אריאל אמר את הדברים לערוץ הכנסת. רק בשבוע שעבר התבטאה בחריפות חברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי מישראל ביתנו נגד הקהילה הגאה, ואמרה כי להומואים יש נטייה להתאבד בגיל המעבר, וכי רבים מהם הוטרדו מינית בילדותם.

במהלך דיון של הוועדה לקידום מעמד האישה שעסק בהטרדות מיניות בעבודה אמרה מיכאלי כי "רוב ההומואים אלו חבר'ה שעוברים חוויה מאוד קשה של הטרדות מיניות מגיל צעיר מאוד. בסוף הם מתאבדים בגיל 40. לצערי כשאני פותחת ערוץ 10 אני רואה תכניות בידור כביכול, עד כמה זה נחמד להיות הומו", המשיכה, "צריך לברר למה לערוץ 10 יש זכות לשדר תוכן כזה שהילדים שלי צופים ושומעים את זה שזה כיף ונחמד להתאפר ולהתלבש בחצאיות?".

בתגובה לדברי ח"כ אורי אריאל אומרת ראש האופוזיציה, שלי יחימוביץ', כי "המתקפה האחרונה כלפי הקהילה הגאה היא מתקפה פרימיטיבית ומסוכנת, המתרחשת בעיצומה של תקופה שבה הציבור בישראל מגלה נאורות וסובלנות ומקבל את הקהילה כשוות זכויות. חברי הכנסת התוקפים את הקהילה אולי מרוויחים נקודות פוליטיות בקרב קהל מצומצם, אך דברי ההסתה שלהם מסכנים את אנשי הקהילה ופוגעים במדינת ישראל כמדינה דמוקרטית ונאורה".

ח"כ ניצן הורוביץ: "ח"כ אורי אריאל הוא נציג נוסף מהימין הקיצוני שנגוע בשנאת האחר ובגזענות. הוא חותר להשליט בישראל מדינת הלכה ולהפוך את צה"ל לצבא דתי. זו הסכנה האמיתית לחוסנה של החברה הישראלית. דבריו הם עוד הוכחה לכך שאנסטסיה לא לבד. שהדיעות הקדומות והחשוכות הן נחלת רבים, כולל יו"ר ועדה חשובה בכנסת. אלפים רבים של חיילים וחיילות לסביות והומואים, בסדיר ובקבע, משרתים בצה"ל, ולכן מנועים מלהגיב על הפגיעה בהם. מי שאמור להגיב הם בכירי השלטון, ובראשם בנימין נתניהו. הם אלה שצריכים לשים קץ להסתה הבלתי-פוסקת נגד הקהילה הגאה. יש לכך מבחן אחד ויחיד: קידום חקיקה אמיתית לשיוויון זכויות".

שר החינוך, גדעון סער: "התבטאויות חברי כנסת בימים האחרונים נגד הומואים ולסביות מטרידות, פסולות וראויות לגינוי.התקפה או אפליה נגד אנשים בשל נטייתם המינית או אורח חייהם היא דבר מקומם הפוגע בכבוד האדם. אנשי ציבור מחויבים לצאת נגד התבטאויות כאלה באופן ברור וחד משמעי ולומר 'עד כאן!' כדי לשמור על ישראל כמדינה סובלנית ונאורה".