מתחרה ישיר לאייפד: מיקרוסופט הכריזה על טאבלט חדש

הדבר המייחד את Surface מטאבלטים אחרים, שהוא לא נועד רק לצפייה בסרטים או גלישה באינטרנט, אלא גם ליצירה של תוכן ■ לכן, החברה משלבת מקלדת מגע הממוקמת בכיסוי החיצוני והנשלף של הטאבלט

המלחמה בגזרת הטאבלטים עלתה היום שלב. מיקרוסופט הכריזה בשעה 2:00 לפנות בוקר על שני טאבלטים חדשים בשם Surface. מדובר בפעם הראשונה שהענקית מרדמונד מפתחת מוצר חומרה מסוג טאבלט, המתוכנן להתחרות ראש בראש מול האייפד של אפל ומול טאבלטים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, כמו הגלקסי טאב 2 של סמסונג.

הדבר המייחד את Surface מטאבלטים אחרים, שהוא לא נועד רק לצפייה בסרטים או גלישה באינטרנט, אלא גם ליצירה של תוכן. לכן, החברה משלבת מקלדת מגע הממוקמת בכיסוי החיצוני והנשלף של הטאבלט. הכיסוי הזה מגיע בעובי של רק 3 מ"מ, בעוד שהטאבלט גם כולל מעמד המשולב בחלק האחורי, אשר לטענת החברה לא מוסיף לעובי של המכשיר, שעומד על 9.3 מ"מ ומשקל 676 גרם בדגם RT. בדגם הפרו המשקל עומד על 903 גרם בעובי של 13.5 מ"מ. לשם השוואה, האייפד החדש מגיע במשקל של 652 גרם והעובי הוא 9.4 מ"מ. מיקרוסופט תציע גם כיסוי נוסף בשם Type Cover שישמש כמקלדת מלאה עם מקשים פיזיים.

ה-Surface כולל מארז מגנזיום המאפשר לו להגיע למשקל הקל ומסך מגע בגודל 10.6 אינץ' בפורמט רחב, כאשר דגם ה-RT הבסיסי יותר יגיע עם מסך HD ודגם הפרו עם Full HD. הזכוכית של המסך היא מסוג גורילה גלאס 2 של חברת קורנינג שאמורה להיות עמידה לשריטות.

דגם ה-RT יהיה מסוגל להריץ רק אפליקציות שנבנו עבור חלונות 8 והוא יגיע עם מעבד מסוג ARM. דגם הפרו המוגדר כמעט כמו מחשב נייד, יכלול מעבד i5 של אינטל מהדור החדש Ivy Bridge. הדגם הזה ככל הנראה, יוכל להריץ כל תוכנה המותאמת לחלונות.

הבדלים נוספים בין הדגמים הוא חיבור USB מסוג 2.0 ב-RT, בעוד שלפרו יש חיבור מהיר יותר מתקן 3.0. שני המכשירים כוללים אפשרות להרחבה באמצעות כרטיס זיכרון, בעוד שהדגם הבסיסי מגיע בגרסאות של 32 ו-64 ג'יגה זיכרון פנימי, לעומת הפרו הכולל זיכרון גם של 128 ג'יגה. בנוסף, לפרו יש גם אפשרות של תפעול באמצעות עט מגע שאמור לספק זיהוי מדוייק.

סודי ביותר

ההכרזה על ה-Surface הייתה סודית יותר מאירוע חשיפה של אפל. עיתונאים שהוזמנו לאירוע שהתקיים בלוס אנג'לס, קיבלו הזמנה רק 4 ימים לפני ההכרזה, שביקשה מהם להגיע אליו. פרטים על מיקום האירוע פורסמו רק מספר שעות לפני התחלתו. הרשת הייתה עמוסה בימים האחרונים בערכות על מה מיקרוסופט תכריז, אבל החברה הצליחה לשמור בסודיות על המוצר שלה.

הבשורה האמיתית מההכרזה של מיקרוסופט, שנראה שלחברה יש טאבלט מנצח שיכול לעמוד בכבוד מול המתחרים וכנראה שברובם גם להציע מעבר לזה. הבחינה האמיתית תהיה לראות עד כמה ממשק המטרו עליו מבוססת חלונות 8 עובד בצורה חלקה על ה-Surface והאם המפתחים ירוצו לפתח אפליקציות אליו. למיקרוסופט יש יתרון שאין לאף חברה אחרת, היא מציעה פתרון טריפל לצרכנים ובעיקר לארגונים: מחשב נייד/נייח, טאבלט וסמארטפון המבוסס על אותה מערכת הפעלה - חלונות 8, שתאפשר מעבר חלק בין המכשירים האלו.

מועדי ההשקה לטאבלטי ה-Surface לא הוכרזו, כאשר דגם ה-RT צפוי להיות מושק לקראת סוף השנה, בזמן שמיקרוסופט תשיק את חלונות 8 למחשבים אישיים. דגם הפרו יגיע 3 חודשים לאחר מכן. מחירם של המוצרים גם לא פורסם. מחירו של הטאבלט בגרסת RT צפוי להיות דומה לאייפד, באזור ה-500 דולר, בעוד שגרסת הפרו תעמוד על אזור ה-1,000 דולר. מיקרוסופט תמכור את המוצרים בחנויות שלה - "מיקרוסופט סטור" הממוקמות בארה"ב וגם דרך אתר האינטרנט שלה.