"חומת האש" של קרן המטבע גדלה לכ-456 מיליארד דולר

לגארד: "מדינות רבות, גדולות וקטנות, נענו לקריאתנו להגדיל את השתתפותן. אנחנו מתכוונים להשתמש בכסף הזה רק כקו הגנה שני, לאחר שכל מקורות המימון הקיימים יגמרו"

מדינות מהשווקים המתפתחים, ביניהן סין וברזיל, הודיעו כי הן מגדילות את השתתפותן ותמיכתן בקרן המטבע הבינלאומית, מהלך שיאפשר לקרן להגדיל את כוחה ויכולתה לתת הלוואות ולתמוך במדינות הנמצאות במצוקה.

ההסכמה של 12 מדינות, ביניהן גם רוסיה, הודו ודרום אפריקה, להגדיל את תמיכתן בקרן הגדילה את יכולתה לתת הלוואות לכ-456 מיליארד דולר, לעומת כ-430 מיליארד דולר באפריל.

"מדינות רבות, גדולות וקטנות, נענו לקריאתנו להגדיל את השתתפותן. אנחנו מתכוונים להשתמש בכסף הזה רק כקו הגנה שני, לאחר שכל מקורות המימון הקיימים יגמרו", אמרה כריסטין לגארד, יו"ר ה-IMF. לגארד משתתפת בפסגת ראשי ה-G20 במקסיקו.

מנהיגי אירופה אמרו אתמול כי הם מוכנים לעזור לממשלה היוונית הטרייה, כל עוד היא תכבד את ההסכמים שנחתמו עימה כחלק מעסקת החילוץ בחודש פברואר האחרון. ראשי המדינות השונות באיחוד האירופי הביעו "נכונות לעשות יותר כדי לעזור ליוון בכל הנוגע לצעדים להגברת הצמיחה. זאת, כמובן, אם יוון תכבד את ההתחיבויות שכבר לקחה על עצמה", כך אמר נשיא האיחוד האירופי, חוסה מנואל ברוסו, לפני פגישת הפסגה של מנהיגי ה-G20 במקסיקו.

"מדובר בפעם הראשונה שקרן המטבע מקבלת מימון ללא עזרת ארצות הברית. זה מאותת על החשיבות ההולכת וגדלה של מדינות מתפתחות", אמר נשיא מקסיקו, פליפה קלדרון.