"מי שיתבצר יפספס ראלי; גם אחרי 2008 השוק זינק 100%"

מארק מוביוס, יו"ר Templeton Emerging Markets Group: "מנהיגי אירופה יקחו אחריות ויצור מנגנון פיסקאלי" ■ "מי שיתבצר בנכסים בטוחים - יפספס"

בזמן שהבעיות הבסיסיות בכלכלת אירופה רחוקות מלהיפתר, הגירעון התקציבי בארה"ב גדל והחשש מ"נחיתה קשה" בסין מתגבר - קשה מאד להיות אופטימיים. אולם, עבור מארק מוביוס, יו"ר Templeton Emerging Markets Group, הדבר יחסית קל. מוביוס סבור כי "אירופה תתאושש מהמשבר תהיה חזקה מתמיד", ומצפה לזינוק ענק בשווקים - בדומה לזה שנראה אחרי משבר הסאב-פריים.

"השוק יילך קדימה ואחורה למשך זמן רב", אמר מוביוס בראיון ל-CNBC. "באירופה משחקים את 'משחק הפחדן' (Chicken Game), אבל לבסוף הם יהיו חייבים לקחת אחריות וליצור מנגנון פיסקאלי, תוך הסכמה על עקרונות שלעולם לא הסכימו עליהם".

"זה יהיה שנוי גדול. אני חושב שמנהיגי אירופה יצליחו להסכים על הרפורמות, ואירופה תקום מהמשבר חזקה יותר מאי-פעם", הוא מבהיר, בהתייחסו לדיונים הקרובים של מנהיגי האיחוד האירופי בסוף החודש, בהם צפויים הפוליטיקאים לנסות ולהסכים על אמנה חדשה לאיחוד הפיסקאלי, וכן לדון במנגנוני עירובנות נוספים לחובות באירופה.

"לאירופה יהיה הבסיס לאמנה פיסקאלית כבר בשנה או השנתיים הקרובות", ציין באופטימיות. "המשקיעים השקועים בנכסים בטוחים יותר מדי זמן, יפספסו ריבאונד ענק בשווקים הגלובליים", אמר - תוך שציין כי גם בזמן משבר המשכנתאות של 2008, "השווקים זינקו ב-60, 70, 80, 90 ואף 100 אחוזים".