ארה"ב: זינוק במספר אישורי הבניה במאי; ירידה בהתחלות

התחלות הבניה בארצות הברית בחודש מאי זינקו ל-780 אלף אישורים לעומת 723 אלף באפריל ■ התחלות הבניה לעומת זאת במאי ירדו ל-708 אלף לעומת 744 אלף באפריל

בארצות הברית התפרסמו היום (ג') נתוני התחלות ואישורי הבניה לחודש מאי והם הציגו נתונים מעורבים ביחס לתחזיות האנליסטים, כשברקע השווקים ממתינים להחלטת הריבית של הפדרל ריזרב מחר על מנת לראות אם הפד יודיע על השקת תוכנית תמריצים נוספת לכלכלה האמריקאית.

נתון התחלות הבניה לחודש מאי איכזב את השווקים כשהצביע על נתון של 708 אלף התחלות בניה לעומת צפי ל-719 אלף התחלות. הנתונים של חודש אפריל עודכנו כלפי מעלה ל-744 אלף התחלות בניה לעומת הנתון שפורסם לפני כחודש ועמד על 717 אלף התחלות בניה.

הנתון השני שפורסם היום הינו נתון אישורי הבניה לחודש מאי והצביע על עלייה חדה בהיקף האישורים שניתנו ביחס לחודש אפריל. האישורים בחודש מאי עמדו על 780 אלף אישורים לעומת 723 אלף אישורים שנתנו בחודש אפריל כשהצפי היה לעלייה קלה ל-725 אלף.

השווקים בעולם דרוכים לקראת החלטת הריבית של הפדרל ריזרב בארצות הברית. השווקים כמובן לא דרוכים לקראת החלטת הריבית עצמה, שכן הפד כבר הודיע על כך שהיא תישאר ברמתה הנוכחית עד שנת 2014 לפחות, אלא ממתינים למוצא פיו של ברננקי בנוגע לאפשרות של השקת תוכנית להקלה כמותית נוספת.

בגולדמן זאקס מעריכים שועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב שמתחילה את דיוניה היום תסכים על הצורך בהשקת תוכנית הקלה כמותית נוספת לאור נתוני התעסוקה המדשדשים בארצות הברית שמאיימים על מאמצי ההתאוששות של ארצות הברית. בגודלמן מעריכים שהפד יודיע על כוונתו לרכוש אגרות חוב של ממשלת ארצות הברית ומניות מגובות משכנתאות, או שהוא יודיע על הארכת תוקף ה-Operation Twist שמסתיימת בסוף החודש ובמסגרתה ממיר הפד את אחזקותיו באגרות חוב לטווח קצר ובינוני ולאגרות חוב לטווח ארוך.