סופית: הנהג שטס 260 קמ"ש והעלה לפייסבוק - לכלא

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה את ערעורו של אלעד ויצמן, שתיעד עצמו "טס" בכביש במהירות 260 קמ"ש והעלה לפייסבוק ■ גזר דינו, 4 חודשי מאסר בפועל, יישאר על כנו

אלעד ויצמן, הנהג שתיעד עצמו נוסע ב-260 קמ"ש עם חבריו, העלה לפייסבוק - ונידון למאסר בפועל, ניסה היום לערער על עונשו בפני בית המשפט המחוזי בחיפה. השופט אברהם אליקים דחה את הערעור.

עם זאת, קיבל השופט את ערעורם של שני הנוסעים האחרים ברכב, ציון ברכה ואלון חיימוב, זיכה אותם מאשמה והורה להשיב להם את הקנס הכספי ששילמו.

לאחר המשפט, הורשע ויצמן בעבירות של נהיגה בקלות ראש ובמהירות שיש בה סכנה לציבור, נהיגה במהירות בלתי סבירה, נהיגה במהירות מופרזת וסיכון חיי אדם. "המערערים מצידם לא כפרו בעצם הנסיעה ברכב אלא שלטענתם מד המהירות היה פגום והראה מהירות גבוהה בהרבה מהמהירות הנכונה שהייתה מותרת", כתב השופט. "משנתבקשו להמציא את הרכב על מנת שתיבדק טענתם, טענו כי אינם זוכרים של מי הרכב".

הוא הזכיר שמפני שהנאשמים לא יכלו להביא את הרכב - כי "לא זכרו" של מי הוא - הורשעו בסופו של דבר השלושה בנהיגה במהירות 214 קמ"ש. "נהיגה במהירות זו בכביש בו המהירות המירבית המותרת היא 90 קמ"ש, הינה נהיגה המצדיקה ענישה הולמת. הוא סיכן את עצמו, את חיי חבריו ברכב ואת המשתמשים האחרים בדרך. העונש שהוטל עליו אינו חורג מרמת הענישה הראויה".

השופט הסביר מדוע זיכה את ברכה וחיימוב וכתב: "המערערים לא עשו פעולה אקטיבית כל שהיא במהלך הסרטון שמשכו קצר ביותר כ-4 דקות... אין בהתנהגותם כדי להוות עידוד". עם זאת הוא הדגיש שכתב האישום לוקה בחסר בתיאור המקרה ושגם במשטרה הם לא נחקרו בחשד לשידול וסיוע לדבר עבירה.