גלישה באתרי היכרויות - עילה לביטול הסכם ממון?

גבר בן 68 הגיש לבית המשפט לענייני משפחה תביעה בה הוא דורש מאשתו בת ה-63 להשיב לו כ-1.5 מיליון שקל, שניתנו לה ולשלושת בניה במהלך ארבע שנות נישואיהם

גבר בן 68 הגיש לבית המשפט לענייני משפחה תביעה בה הוא דורש מאשתו בת ה-63 להשיב לו כ-1.5 מיליון שקל, שניתנו לה ולשלושת בניה במהלך ארבע שנות נישואיהם.

בתביעה טוען הבעל להפרת החוזה המשפחתי מצד האישה ומבקש לבטל את הסכם הממון שנחתם בינהם. בנוסף, הוא מבקש מבית המשפט לקבוע, כי האישה אינה זכאית למחצית מהזכויות הרשומות על שמה בדירה שנרכשה במלואה מכספו של הבעל, אף שנרכשה במהלך תקופת הנישואין.

באמצעות עו"ד מורן סמון, מומחית בדיני משפחה, מפרט הגבר השתלשלות עניינים של מה שהיה אמור להיות סיפור אהבה של הגיל השלישי: הוא אלמן, היא גרושה, הכירו באתר היכרויות באינטרנט, אחרי חודשיים בלבד נישאו נישואי בזק בקפריסין - וחתמו על הסכם ממון שאושר בבית המשפט.

לטענת הבעל, מיד לאחר הנישואים התגלו פניה האמיתיות והחמדניות של האישה, שגילתה עוד בזמן ההיכרות כי לפניה "טרף קל". לטענתו, האישה הציגה בפניו מצג שווא שקרי לפני הנישואים, לפיו היא אוהבת אותו וברצונה לקיים מערכת משפחתית ארוכה ומשותפת.

בפועל, לטענתו, מייד לאחר נישואיהם היא חזרה לגלוש באתרי היכרויות ולתור אחר בן זוגה הבא. את ביקוריה באתרי ההיכרויות הסתירה, כמובן, מהבעל והציגה עצמה כאישה פנויה. בכך לטענתו, ביצעה הפרה יסודית של החוזה המשפחתי ושל הסכם הממון.

במקביל, לדבריו, ניהלה האישה חיים נהנתניים על חשבונו, הוציאה ממנו כספים רבים לעצמה ולילדיה מנישואיה הראשונים והתנהגה כלפיו באופן משפיל, הכולל בין היתר, הרחקתו ממשפחתו ומקרוביו, שימוש באלימות פיזית ומילולית.

הבעל טוען כי לאישה הייתה למעשה תוכנית ברורה לרפד את כיסיה ככל שתוכל, ואז לנטוש אותו ולעבור לקורבן הבא. לדבריו, העדות לכך היא עובדת גלישתה באתרי ההיכרויות בכל זמן נישואיהם, כפי שהתברר לו בדיעבד. להשלמת "המסחטה הכספית", לטענתו, שכנעה האישה את בעלה לרכוש דירה מכספו ודרשה לרשום חצי מהזכויות בה על על שמה.

לאור ההתנהלות של האישה, טוענת עו"ד סמון כי יש לבטל את הסכם הממון בטענה למצג שווא ושקרי אשר גרם לבעל להתקשר עם אישה שבמהלך ארבע שנות נישואים דאגה למנף את כספו ורכושו לטובתה, וכי אלמלא ההטעייה הבוטה של האישה, לא היה מתקשר איתה בהסכם ממון ובוודאי לא היה נכנס עמה בברית הנישואין.

כמו כן, לדברי עו"ד סמון, מתבקש ביטול החוזה המשפחתי וביטול הסכם הממון בשל הפרה יסודית של החוזים ע"י האישה, מעצם בגידתה בו במהלך כמעט כל שנות נישואיהם.