חשד: יהודים מארה"ב העבירו כסף לישראל והתחמקו ממס

על פי דיווח ב-CNBC, הכספים הועברו לבנקים לאומי והפועלים, שלשניהם יש פעילות בינלאומית גדולה יחסית ומרכזי פעילות בתל-אביב ■ CNBC: "ישראל - שווייץ הבאה"

האם רשויות המס האמריקניות פתחו בחקירה נרחבת במאמץ לאתר "כספים מוחבאים" שהועברו מארה"ב לישראל במטרה להימנע מתשלומי מס?

לפי דיווח באתר CNBC הרשויות בארה"ב מאשימות 3 אזרחים אמריקנים, דוד ונדב קלעי ודוד אלמוג, כי ביצעו תכנוני מס ועזרו לאזרחים אמריקנים להימנע מתשלום מס על ידי העברת כספים לחשבונות בבנקים "A" ו-"B" בישראל. ב-CNBC מכתירים את ישראל בכותרת הכתבה "שווייץ הבאה" ורומזים שהמקרה עשוי להפוך אותה לגן עדן של מבקשי מקלט מס.

על פי הדיווח מדובר בבנקים לאומי והפועלים, שלשניהם יש פעילות בינלאומית גדולה יחסית ומרכזי פעילות בתל-אביב. מבנק לאומי לא נמסרה תגובה ומדוברות בנק הפועלים נמסר כי "אנו בודקים את הידיעות המתפרסמות בכלי התקשורת".

מקורות הקרובים לנושא אמרו ל-CNBC כי ככל הנראה מדובר רק בקצה הקרחון ויש ככל הנראה לבנקים הישראליים לא מעט לקוחות אמריקנים עשירים שהעבירו כספים לצורך המנעות מתשלומי מס במשך עשרות שנים.

"יש מספר משמעותי של אזרחים אמריקנים עם נכסים לא מדווחים הנמצאים בישראל. אני לא יהיה מופתע אם בסופו של דבר המספרים יהיו דומים לאלה שהתגלו בשוויץ", אמר Scott Michel, עורך דין המתמחה בחקירות ותביעות הקשורות לתכנוני מס והונאות.

עורך דין אחר, Bryan Skarlatos, אומר כי יש לו לקוחות רבים שהרשויות חוקרות אותם בנוגע לכספים שיש להם בישראל. חלקם, לטענתו, פשוט מוציאים מיליוני דולרים במזומן מהחשבונות שלהם, נפגשים בבתי מלון עם נציגי הבנקים ומעבירים להם את הכסף. "יש אנשים שמאוד רוצים להמנע מתשלומי מס אבל הם מסכנים את חייהם כשהם מסתובבים עם מזוודות מלאות מזומנים".

בעולם שהופך פתוח יותר ויותר, לפחות מהבחינה הפיננסית, כנראה שהימים בהם ניתן היה להסתיר כספים במקלטי מס מה-IRS (רשות המסים האמריקנית) חלפו.