מנכ"ל RBS: "ייקח שנים עד שאירופה תמצא פתרון למשבר"

סטפן הסטר טוען בראיון ל"בלומברג" כי קובעי המדיניות באירופה נוקטים היום צעדים שהם בבחינת "פלסטרים על פצע פתוח שנועדו להרוויח זמן" ■ הסטר: "השאלה המרכזית כיום, היא כיצד מדינות בדרום אירופה יוכלו להיות יותר תחרותיות"

בעוד כלכלות אירופה נאבקות לבצע רפורמות ולנקוט בצעדי צנע שונים, ייקח שנים עד שהיא תמצא פתרון למשבר החוב", כך טוען סטפן הסטר, מנכ"ל בנק ההשקעות RBS בראיון ל"בלומברג".

"השאלה המרכזית כיום, היא כיצד מדינות מסוימות ביבשת, ובייחוד מדינות בדרום אירופה יוכלו להיות יותר תחרותיות", טוען הסטר. "בינתיים, קובעי המדיניות באירופה נוקטים צעדים שהם בבחינת פלסטרים על פצע פתוח, שנועדו להרוויח קצת זמן ולהעניק לרפורמות את הזמן הדרוש".

כאמור, מנהיגי מדינות ה-G20 הצהירו בפסגה שנערכה אמש כי מדינות אירופה חייבות להתאחד כדי להתגבר עלמשב החוב ולמנוע נזק נוסף לכלכלה הגלובלית. זאת, לאחר שאמש תשואות האג"ח של ספרד זינקו לרמת שיא של יותר מ-7%, למרות שהמפלגות ה"פרו-אירופיות" זכו בבחירות ביוון.

מניית RBS צללה 37% בשנה האחרונה, והסטר התייחס לכך ואמר כי ממשלת בריטניה שחילצה את הבנק במפולת הגדולה של 2008, אינה צריכה לממש את המניות שלה כעת משום שמחיר המניה נמוך מדי וצעד כזה לא יהיה כלכלי עבורה.