סיטי: "אמון המשקיעים בתחתית ומצב השווקים רק יחריף"

בראיון לאתר הכלכלי "קינג וורלד ניוז", טוען טום פיצפטריק, האנליסט הטכני של סיטיגרופ כי השווקים נהיו "שאננים" לגבי המצב הכלכלי הריאלי ומתעלמים גם מהחדשות היותר מעודדות ■ "אירופה צריכה לנקוט במעשים ולא רק לדבר"

בעוד המשקיעים מצפים בכיליון עיניים לכל הצהרה שישחרר הפדרל ריזרב בישיבת הריבית שלו היום (ד'), בכל הנוגע להשקת תוכנית רכישות אג"ח נוספת (QE3) או לכל הפחות הרחבת אופריישן טוויסט, האנליסט הטכני של בנק ההשקעות סיטיגרופ טום פיצפטריק נשאר פסימי.

בראיון לאתר הכלכלי "קינג וורלד ניוז", פיצפטריק טוען כי המצב בשווקים קריטי, למרות חבילת החילוץ שזכתה לה ספרד ולמרות תוצאות הבחירות ביוון, הנתונים הכלכליים מצביעים על כך שהמצב בשווקים יהיה גרוע עוד יותר.

פיצפטריק טוען גם כי השווקים נהיו "שאננים" לגבי המצב הכלכלי הריאלי ומתעלמים גם מהחדשות היותר מעודדות כגון הצהרותיהם הנחושות של מנהיגי מדינות ה-G20. "אם החדשות הטובות לא ישארו, המצב רק ילך ויחמיר".

"מה שאנחנו רואים לאחרונה בשווקים זו תגובה של פיק ברכיים לכל חדשה טובה כגון תוצאות הבחירות ביוון או תוכנית החילוץ של ספרד, עניין שמצביע על כך שאמון המשקיעים אינו השתקם עדיין", דברי פיצפטריק. "המצב הזה מעיד גם על כך שהגענו למצב קריטי שבו אירופה צריכה להתחיל לנקוט במעשים ולא רק לדבר דיבורים, ואם הם לא יעשו זאת, אז המצב רק יחריף".