45% מהאמריקאים אומרים שמצבם טוב יותר עם אובמה

בסקר שנערך עבור סוכנות בלומברג חלה עליה מפתיעה בתמיכת הציבור האמריקאי בתוכנית הכלכלית של אובמה ■ 49% ענו שהם מעדיפים את התוכנית הכלכלית של אובמה על פני זו של רומני

האם האנליסטים הספידו את ברק אובמה מוקדם מדי? אחד המכשולים העיקריים שעומדים בפני אובמה על מנת שיבחר לכהונה שנייה הינו המצב הכלכלי של ארצות הברית ונתוני האבטלה הגבוהים. אולם סקר שנערך עבור סוכנות "בלומברג" מראה שחלק גדול מהאמריקאים טוענים שמצבם הכלכלי השתפר מאז שנכנס אובמה לתפקידו ב-2009.

מסקר שנערך עבור סוכנות "בלומברג" בין התאריכים 15-18 ביוני בקרב 1,002 מבוגרים בארצות הברית עולה, ש-45% מהנשאלים ענו שהמצב הכלכלי שלהם הוא טוב יותר היום מאשר היה עם כניסת אובמה לתפקיד ב-2009. מנגד, 36% ענו שמצבם הורע במהלך אותה תקופה. מדובר בשיפור לעומת הסקר הקודם שנערך בחודש מארס שבו מספר העונים על השאלה התחלק כמעט שווה בשווה בין שתי התשובות.

בסקר הנוכחי נרשמה גם עלייה במספר האנשים שטענו שכיום הם מבצעים יותר קניות משמעותיות שדחו בעבר, אוכלים יותר במסעדות, ויוצאים יותר לחופשות לעומת הסקר הקודם במארס.

למרות הנתונים הללו, יש גם חדשות פחות טובות עבור אובמה כש-32% מהנשאלים ענו שהם אופטימים לגבי עתידה הכלכלי של ארצות הברית לעומת 37% שענו על הסקר בחודש מארס. 19% מהנסקרים ענו שהם מפוחדים מהמצב הכלכלי לעומת 17% בסקר הקודם.

אולם, כנראה שלאובמה אין סיבה להיות מודאג, שכן למרות הכל, 49% מהנשאלים ענו שהם מעדיפים את חזונו הכלכלי של הנשיא הנוכחי על פני החזון הכלכלי של המועמדת הרפובליקני לנשיאות מיט רומני. בעוד ש-33% מהנשאלים ענו שהם מעדיפים את החזון של מיט רומני. הסקר הנוכחי מצביע על עלייה של 7 נקודות בתמיכה בתוכנית הכלכלית של אובמה לעומת הסקר שנערך במארס, בעוד שרומני איבד את אותו מספר נקודות באותה תקופה.

"אתה לא יכול לבטוח במגזר הפרטי שיקח את ההחלטות הנכונות", אמר כריס האוול, שעובד במוסד ללא מטרת רווח, בהתייחסו לעברו של מיט רומני כמנהל בחברות שונות. "התוכניות של אובמה מתאימות יותר להענקת פתרונות טובים יותר לכלכלה לטווח הארוך".