תינוק אחד למשפחה בסין שווה 7.3 מיליארד דולר בשנה

סבינה פודבל מלידר ממקמת את חברת פריגו בשוק מוצרי המזון לתינוק בסין ■ סקר מקיף שנערך לאחרונה, גילה כי שוק מוצרי המזון לתינוקות בסין גלגל ב-2011 לא פחות מ-7.3 מיליארד דולר ■

ב-2010 נכנסה פריגו לשוק תחליפי חלב האם ומוצרי המזון לתינוק בסין, עת רכשה ב-808 מיליון דולר את חברת PBM הבינלאומית, שכבר פעלה בשוק זה.

סקר מקיף שנערך לאחרונה, גילה כי שוק מוצרי המזון לתינוקות בסין גלגל ב-2011 לא פחות מ-7.3 מיליארד דולר, והוא צמח בתקופה זו ב-20%, וכך גם בשלוש השנים שקדמו לה. אין פלא, אם כך, שפריגו רואה בו הזדמנות מעניינת מאוד.

האנליסטית סבינה פודבל, המכסה את פריגו עבור בית ההשקעות לידר, שמרנית לגבי האפשרות של פריגו להשתלט על נתח משמעותי משוק מזון התינוקות הסיני, אך עדיין רואה בו הזדמנות מעניינת עבור החברה.

שוק מוצרי המזון לתינוקות מבוסס ברובו (70%) על תחליפי חלב אם, והוא צומח בעקבות עליית רמת החיים בסין והשתתפות נשים רבות יותר בשוק העבודה. מסיבות אלה, ובשל אפשרות כי מדיניות הילד היחיד בסין תתרופף בשנים הקרובות (כבר היום ניתנים היתרים להבאת שני ילדים בנסיבות מסויימות), צפוי הושק להמשיך לגדול בקצב דומה.

פודבל מסבירה כי טרם נרכשה על ידי פריגו, PBM לא הצליחה מאוד בשוק הסיני, אולם השוק הזה הולך ומשתנה. בשנים האחרונות חלה ירידה בביקוש למוצרים מתוצרת מקומית, אשר עד אז שלטו בשוק, ועלה הביקוש למוצרים מתוצרת חוץ. זאת, לאחר כמה מקרים בהם התגלה חומר בשם מלמין בתוספי החלב המקומיים, אשר הוביל לפגיעות ואף למוות של תינוקות.

אלא שהשוק נעשה תחרותי יותר גם עבור חברה זרה. רוב החברות הבינלאומיות המובילות בתחום מזון התינוקות פועלות גם בסין וביניהן אבוט, דנונה ונסטלה.

מוצרי פריגו שישווקו בסין מיוצרים במפעל בארה"ב ומקבלים את חותמת Made in USA. פריגו תשווק את המוצרים הללו תחת המותג של PBM Bright Beginnings, אך גם כמותג פרטי של צדדים שלישיים.

הערכת פודבל היא כי המוצרים של פריגו ישווקו כ"תוצרת חוץ אבל במחיר סביר", נישה שעדיין איננה מפותחת בסין. בכל זאת, להערכתה יהיה להן קשה לצמוח במהירות, תחילה כיוון שהן יצטרכו להתחרות על תשומת לב מול החברות הגדולות, ולאחר מכן כיוון שהחברות המקומיות עשויות להצליח בשיקום תדמיתן.

עם זאת, גם צמיחה איטית אך עקבית של פריגו יחד עם השוק, יכולה להשפיע לטובה על תוצאותיה העסקיות. לכן מצטרפת הפעילות בסין לסיבות להמלצת קניה לחברה על ידי פודבל.