דיווח: הטרור חוזר לטולוז - ארבעה בני ערובה נחטפו

אדם המזוהה כפעיל אל קעידה חדר לבנק בעיר טולוז ומחזיק בארבעה בני ערובה לפחות ■ בין בני הערובה, מנהל הבנק ■ המחבל דורש לדבר עם מפקד המשטרה שהיה אחראי על חיסול מוחמד מראח, שהרג 4 יהודים בחודש מרס

הטרור חוזר להכות בעיר הצרפתית טולוז: פעיל אל קעידה חדר לבנק במרכז העיר ולקח מספר אנשים כבני ערובה. על פי כוחות המשטרה שפרוסים סביב הבנק, האיש ירה מספר יריות ומחזיק לפחות ארבעה בני ערובה במקום.

בין האנשים שמוחזקים כבני הערובה, מנהל הבנק. בשלב זה, עדיין לא ברורות מהן דרישותיו של המחבל, אך בשלב ראשוני הוא הציב דרישה לדבר עם מפקד המשטרה שהיה אחראי על חיסולו של מוחמד מראח (המחבל שפתח במסע הרג בבית הספר היהודי בטולוז לפני כשלושה חודשים).

על פי חלק מהדיווחים בצרפת, האירוע החל כאשר החמוש ניסה לבצע שוד מזויין בבנק, ניסיון שנכשל. רשת פראנס 2 מדווחת שיחידה מיוחדת של המשטרה הצרפתית, יחידה ללוחמה בטרור פרוסה סביב הבנק, הרחובות הסמוכים - נסגרו לתנועה. במשרד הפנים הצרפתי וגם המשטרה בטולוז טוענת שהיא לא יכולה לאשר שהאיש הוא פעיל אל קעידה.

משטרת העיר טולוז יידעה את ההנהגה בפריז על האירוע בעיר הדרום מערבית ובדיווחים סביב העולם מזכירים את שני מסעי הרצח שביצע מוחמד מראח - רצח שלושה ילדים יהודיים מבית הספר אוצר התורה, רב ושלושה חיילים צרפתים. מיראח חוסל במבצע צבאי אחרי מצור שנמשך יותר מיממה. במשטרה ובממשל הצרפתי טענו אז, שילחמו במקרים כאלה בנחישות.