ראסל: "כוח עצום ובלתי נראה יסחוף את שוקי המניות מטה"

הכלכלן הנודע ריצ'ארד ראסל דבק בתחזית הדובית שפרסם לפני כחודש ■ בראיון ל"קינג וורלד", ראסל השווה את הגל הדובי לצונאמי ענק שייסחוף מטה את כל המניות עד סוף השנה

הכלכלן הנודע ריצ'ארד ראסל, דבק בעמדתו השורית וקורא למשקיעים להיזהר מגל הירידות הגדול (או לנצל אותו) הצפוי בשוקי המניות בתקופה הקרובה, תוך שהוא משווה את גל הירידות הצפוי ל"כוח בלתי נראה" הדומה לצונאמי באוקיינוס.

כזכור, ראסל יצא בתחזית דובית לפני כחודש, בא הוא טען כי הגרפים של הדאו ג'ונס והנתונים הטכנים מעידים על גל הדובי הגדול. "השיא של מדד הדאו ג'ונס במאי היה 13,279 נקודות, אך השיא הזה לא בא לידי ביטוי במדד התחבורה של הדאו ג'ונס (שירד באותה תקופה) ולכן זהו איתות טכני המעיד על מגמת ירידה", הוא טען אז.

"הדרך הטובה ביותר לתאר את המגמה השלטת בשווקים, היא להשוות אותה לגל גדול באוקיינוס", אמר ראסל בראיון שהעניק ל"קינג וורלד". "ברגע שהגל יורד למטה, זה כאילו כוח עצום ובלתי נראה שלא ניתן לתאר אותו במילים".

ראסל הוסיף ואמר: "זהו כוח בלתי נראה שיימשוך כמעט את כל המניות כלפי מטה. המניות החלשות יותר כבר נסחפו מטה בצורה מהירה וחדה ע"י הגל הקטן יותר, בעוד המניות החזקות יותר שוקעות בצורה איטית יותר".

עם זאת, ראסל טען כי הוא לא יודע כמה זמן בדיוק הגל הדובי יימשך והאם הוא יסחוף את שוקי המניות בצורה חדה מטה או שמא בצורה איטית יותר שתימשך תקופה ארוכה. "כך או אחרת, זה לא משנה עבורי, כל תיקי ההשקעות יהיו מתחת למים עד סוף השנה".