גם דב גולדשטיין מתעניין בפילת, אבל בחצי ממחיר השוק

הגיש הצעת רכש בהיקף של מיליון שקל לכ-28% ממניות חברת ההשמה ■ באחרונה חתמה פילת על הסכם להקצאת מניות השליטה בחברה לחברת היי-קפיטל

האם אנו על סף מאבק שליטה נוסף בחברת המיון וההשמה פילת גרופ? המשקיע דב גולדשטיין פרסם הבוקר הצעת רכש ל-28.2% מהונה של פילת בהשקעה של כמיליון שקל, לפי מחיר מניה של 12 אגורות - נמוך בכמחצית משווי המניה הבוקר שעמד על 23 אגורות. מועד ההיענות האחרון להצעה נקבע ל-10 ביולי ומימושה מותנה ברכישת לפחות מחצית מנתח המניות עבורו פורסמה ההצעה (14%).

ההצעה הזו מתפרסמת ימים ספורים לאחר שפילת עדכנה כי חתמה על הסכם להקצאת מניות שליטה (51%) תמורת 3.5 מיליון שקל לחברת משאבי האנוש היי-קפיטל, שבבעלות משותפת של זוהר מימון ושל סוכנות הביטוח מבטח-סימון מקבוצת מגדל .

גולדשטיין הוא בעל השליטה בגו.די.אם, שלד בורסאי שהחזיק עד לפני קצת יותר משנה כ-5% מהונה של פילת. ה-5% הללו נרכשו במהלך 2008 בהשקעה של כ-1.8 מיליון שקל. בהמשך הגישה גו.די.אם תביעה נגד מי שעמד בראש פילת אז, גדי לוטן, ונגד בעלי מניות נוספים בטענה כי הם מהווים דבוקת שליטה.

לאחר שהצדדים הגיעו לפשרה, במארס 2011, מכרה גו.די.אם את החזקותיה בפילת לקבוצת משקיעים וביניהם חברת סייבל השקעות בעסקה מחוץ לבורסה, תמורת מחיר דומה להשקעתה ברכישת המניות (1.8 מיליון שקל), לפי שער של 1.3 שקל למניה - גבוה פי 11 מהצעתו הנוכחית של גולדשטיין. במסגרת עסקה זו, התחייבה גו.די.אם שלא לרכוש ממניות פילת במשך שנה וחצי (את הצעת הרכש מגיש כעת גולדשטיין באופן פרטי).

ההסכם בין פילת והיי-קפיטל נחתם לאחר שפילת נקלעה לקשיים ושווי השוק שלה הצטמק לכ-7 מיליון שקל בלבד, זאת כשברקע התחולל מאבק שליטה בין בית ההשקעות הדס ארזים לבין קבוצת בעלי מניות יוצאי ההסתדרות. המאבק התעורר לאחר שבהדס ארזים העלו טענות כי חברי ההסתדרות דאגו להטבות ולמשרות לעצמם, ולקידום קרוביהם.

מעבר להפסד

בסיכום הרבעון הראשון של 2012 הציגה פילת ירידה בהכנסות, מעבר להפסדים, תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת וגירעון של 3.3 מיליון שקל בהון העצמי. רואי החשבון של החברה הצמידו לדוחות הערת "עסק חי".

בשורה התחתונה הציגה פילת הפסד רבעוני של 3.3 מיליון שקל, שהצטרף להפסד שנתי של 14 מיליון שקל ב-2011. קופת החברה מכילה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 1.9 מיליון שקל בלבד, מול התחייבויות שוטפות של 20.6 מיליון שקל.