דפני ליף: "אנשים לא רוצים לחזור לרחוב; הממשלה אשמה"

ליף השתתפה בפאנל בנושא מחאת האוהלים והמחר הישראלי ■ איציק שמולי בפאנל: "אל תשימו את הכסף שלכם על זה שאכנס לפוליטיקה"

"הייתה אג'נדה חברתית אחת ברורה: יוקר המחייה. זה נכון שאנשים לא יכלו לשים את האצבע על בעיה אחת שמפריעה להם, אבל הם יצאו לרחובות כדי להזכיר לממשלה שלהם איזו חברה ישראלית הם רוצים לראות כאן", כך פתח את דבריו יו"ר התאחדות הסטודנטים איציק שמולי, בפאנל בנושא מחאת האוהלים והמחר הישראלי, אשר התקיים הערב (ד') בוועידת הנשיא הרביעית.

שמולי השתתף בדיון בהנחייתה של העיתונאית אורלי וילנאי, בהשתתפות מובילת המחאה בקיץ שעבר דפני ליף, פרופ' תמר הרמן והכלכלן אבי שמחון, יו"ר הפורום המייעץ לשר האוצר וחבר בוועדת טרכטנברג.

עוד המשיך שמולי ומנה את השיגי המחאה, וציין: "בפעם הראשונה הציבור התנתק מהתבניות הברורות של ימין ושמאל, וראינו בקיץ האחרון מחאות מאוד עוצמתיות גם במעוזים הגדולים של הליכוד, כמו העיר עפולה. אנשים עשו לראשונה את ההפרדה בין מדיניות ביטחונית לבין מדיניות חברתית-כלכלית וזה משהו שאי אפשר להקל בו ראש".

דפני ליף, הוסיפה כי "הממשלה אשמה בכך שהאזרחים כבר לא רוצים לחזור לרחוב. בקיץ הקודם היתה אופטימיות ולא נעשה דבר לטובת הציבור, לכן המורל ירד".

במהלך הדיון עקץ שמולי את ליף על הניהול הלא דיפלומטי של המחאה בקיץ האחרון, וליף בתגובה סיפרה ש"היה דיון על שירת התקווה בהפגנות במחאה. אני רציתי שזה יבוא מהקהל. חשבתי שאם נשים 100-200 איש בקדמת הבמה שישירו את ההמנון אנשים יצטרפו אליהם. הדיון הזה הודלף למחרת לתקשורת על ידי הדוברות של איציק שמולי כדי לעשות לי דה-פרסונליזציה".

על השאלה לאן מועדות פניו והאם ייכנס לפוליטיקה, אמר שמולי, שנבחר היום לקדנציה שנייה בראשות התאחדות הסטודנטים: "החיים הפוליטיים לא נותנים לי משמעות, אז אל תשימו את הכסף שלכם על זה שאכנס לפוליטיקה. כרגע מבחינתי הבחירות הן לוועד הבית בלוד, וגם לשם עוד לא הצלחתי להיבחר".

"אני מאוד מרוצה מהמחאה, למרות שהיא היתה פוליטית מדי", אמר שמחון. "הטעות של המחאה היתה שהיא יצאה נגד ראש הממשלה וכוונה נגדו. הבעיה היא לא ראש הממשלה. הוא דווקא זה שיוצא נגד הטייקונים בועדת ששינסקי וועדת הריכוזיות. היה צריך לבוא עם רשימת דרישות".