ה'פד' חתך תחזית הצמיחה ל-2012 ל-1.9%-2.4%

(עדכון) - לאחר ההודעה על הרחבת "אופריישן טוויסט", מעדכן ה'פד' את תחזיותיו הכלכליות ל-2012 ■ שיעור האבטלה יישאר גבוה מ-8% עד סוף השנה ■ תחזית האינפלציה יורדת ל-1.2% - 1.7% ■ "ה'פד' לא ירכוש אג"ח אירופאיות"

הפדרל ריזרב פרסם היום (ד') את ציפיותיו לגבי הכלכלה האמריקנית, כאשר הוא מרכך את תחזית הצמיחה והאינפלציה לשלוש השנים הבאות עקב הצפי כי שיעור האבטלה יישאר גבוה מ-8% עד סוף 2012.

ה'פד' חתך את תחזית האינפלציה ל-1.2% - 1.7% השנה, בניגוד לתחזיתו באפריל אז עמדה התחזית על 1.9% - 2%. היעד של ה'פד' לטווח הבינוני היא אינפלציה של 2%, כך שהדבר אמור שוב להעלות ספקולציות בנוגע להקלה כמותית נוספת, ייתכן שבקיץ הקרוב, כפי שאנליסטים התבטאו בנושא.

תחזית הצמיחה של ה'פד' ל-2012 ירדה ל-1.9% - 2.4% לעומת אפריל - אז היא עמדה על 2.4% - 2.9%. ב-2011 התחזית אמרה כי הצמיחה תגיע אף ל-4.2%.

בנאום שנשא לאחר ההודעה, אמר יו"ר ה'פד', בן ברננקי, כי לא נגמרה לבנק התחמושת, וכי הוא מוכן לבצע פעולות נוספות במקרה הצורך, מה שמעלה את התהייה לגבי סבב נוסף של הקלה כמותית. לטענתו, למדיניות מוניטרית יש עדיין יכולת לעזור לכלכלה, אולם הוא רמז שיש צורך במעורבות נוספת של הקונגרס והבית הלבן.

עוד הסביר ברננקי כי הוא צופה שבעקבות "אופריישן טוויסט" משקיעים יתרחקו מנכסים בטוחים כמו אג"ח ממשלתיות לכיוון נכסים "מסוכנים" כמו אג"ח של תאגידים, ועקב כך יעזרו לצמיחת הכלכלה.

בנאומו ציין ברננקי כי ישנם שלושה דברים עיקריים איתם מתמודדת הכלכלה האמריקנית: המיתון באירופה, שוק הדיור המתאושש לאיטו והמדיניות הפיסקלית ההדוקה מדי לטעמו. בנוסף הודיע ברננקי כי "ה'פד' לא ירכוש אג"ח של ממשלות אירופה".

מוקדם יותר הודיע ה'פד' כי הוא מתכוון להרחיב את תוכנית "אופריישן טוויסט" ב-267 מיליארד דולר ולהאריך אותה עד דצמבר, מכיוון שהצמיחה בשוק העבודה האטה. ה'פד' הודיע כי התוכנית, במסגרתה מכר אג"ח קצרות טווח ורכש אג"ח ארוכות טווח בהיקף של 400 מיליארד דולר, תפעיל לחץ שיגרום לירידת שיעורי הריבית ארוכת הטווח ויעזור לתנאים הפיננסים.

בנוסף, החליטה ועידת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב להשאיר את הריבית על כנה, ברמה אפסית של 0%-0.25% כפי שעשתה בחודשים האחרונים ובמסגרת ההתחייבות של הבנק לא להעלות את הריבית עד שלהי שנת 2014. ההצבעה עברה ברוב של 11-1.