מירון עובר משכר של 2.6 מ' ש' ל"התנדבות" בענני תקשורת

המנכ"ל ובעל השליטה בענני תקשורת נכנע לפי שעה להתנגדות של בעל מניות המיעוט בחברה לתנאי העסקתו ■ צרות דומות גם למשפחת בורוביץ' במטי

תיקון 16 לחוק החברות, המחייב רוב שכולל לפחות מחצית מבעלי מניות המיעוט בעסקאות בעלי עניין, ממשיך להכות בבעלי שליטה המבקשים לאשר את תנאי העסקתם באסיפה הכללית. בחלק מהמקרים הם נכשלים בקבלת האישור, גם לאחר הפחתה משמעותית בשכר המבוקש.

השבוע היה זה תורם של אודי מירון, בעל השליטה בחברת המדיה ענני תקשורת, ושל צבי ומשה בורוביץ', בעלי יצרנית האנטנות והאבטחה מטי מחשבים, לחוות על בשרם את המציאות החדשה שיצר התיקון לחוק.

מטי מחשבים עדכנה אתמול כי הסכם הניהול שיש לה מול בורוביץ', יו"ר החברה, ובנו משה, מנכ"ל משותף וסמנכ"ל הכספים, לא ייכנס לתוקף בשל התנגדות של אחד מבעלי מניות המיעוט.

ב-2011 עלות העסקתם של השניים הגיעה ל-1.5 מיליון שקל, והם מספקים למטי מחשבים שירותים, באמצעות חברת מוקירי איה - המחזיקה כ-40% ממניות מטי - בסך של 125 אלף שקל בחודש.

מהעדכון שפרסמה מטי לקראת האסיפה עולה כי השניים הסכימו לחיתוך משמעותי בתנאי העסקתם. לפי מטי, "על פי הסכם הניהול, התמורה שתשולם לחברת הניהול לא תעלה על השכר החודשי הממוצע במשק, העומד כיום על כ-8,500 שקל לחודש בגין כל אחד מהתפקידים".

אולם בשל התנגדות בעל מניות מיעוט (שהחברה לא נוקבת בשמו), ההסכם לא ייכנס לתוקף. במטי ציינו כי "החברה שוקלת את המשך צעדיה". בעל המניות הגדול בחברה מקרב הציבור הוא איש העסקים ז'ק בר, מבעלי חברת המשקאות טמפו, המחזיק ב-15% ממניותיה של מטי.

מטי עוסקת בהנדסת מערכות אלחוטיות, פיתוח וייצור אנטנות, ייצוג וייעוץ של חברות בתחום האלקטרוניקה ופיתוח וייצור גלאי אזעקות. שווי השוק של החברה, שהפסידה במצטבר כ-10 מיליון שקל מתחילת 2011, עומד כיום על 22 מיליון שקל בלבד.

איוואן איסקוב עושה צרות למירון

בענני תקשורת מציאות דומה מאלצת את מירון לכהן כ"מנכ"ל בהתנדבות". זאת בעקבות מאבק שניהל מולו איוואן איסקוב - אחד מבעלי מניות המיעוט בחברה. אתמול דיווחה ענני תקשורת כי פג תוקף הסכם הניהול שלה מול חברת מיה תקשורת, שבאמצעותה מעניק מירון את שירותיו כמנכ"ל ענני תקשורת, וכי מירון ימשיך מעתה והלאה בתפקידו ללא שכר. נציין כי ב-2011 זכה מירון לשכר בעלות של 2.6 מיליון שקל (212 אלף שקל בחודש).

באסיפת בעלי המניות של החברה שהתקיימה בחודש שעבר נכשל מירון באישור תנאי העסקתו. איסקוב, המיוצג על ידי עו"ד שירין הרצוג ממשרד רון, גזית, רוטנברג ושות', המליץ לבעלי מניות המיעוט להתנגד לאישור הסכם הניהול שמירון רצה לאשר לעצמו.

לפי איסקוב, הסכם הניהול של מירון, שנחתם ב-2007 (טרם הנפקת ענני תקשורת בבורסה) תוקן ואושר ב-2010 תוך השמטת פרטים. איסקוב טוען כי בהסכם המקורי נקבע כי במקרה שבו יחדל מירון לכהן כמנכ"ל וכיו"ר במקביל, הוא ישמש כיו"ר בלבד ויהיה זכאי לדמי ניהול בלבד, ללא בונוס. לטענתו, מירון התפטר מתפקיד היו"ר ונותר מנכ"ל ענני תקשורת "כשהוא ממשיך לקבל את דמי הניהול, ובונוס בנוסחה משופרת משמעותית מבחינתו".

אשתקד גרמה התנגדותו של איסקוב גם לכישלון הצעת רכש שהגיש מירון למניות הציבור בחברה. איסקוב מחזיק ב-4.7% ממניות ענני בשווי של 3.4 מיליון שקל בלבד.

בחמש השנים האחרונות שילמה ענני תקשורת למירון שכר בעלות מצרפית של 10.5 מיליון שקל, ובמקביל יצרה רווח נקי של כ-30 מיליון שקל. ענני תקשורת היא אחת מחברות המדיה הבודדות שמצליחות לצמוח ולרשום רווחים יפים בשוק המקומי, שמתאפיין בהפסדים.