"יאסו" יווני או סכין נופלת: כשכולם בורחים, הוא משקיע ביוון

ג'ורג' אליוט, מייסד חברת נפטליה ניהול נכסים (Naftalia) הקים לאחרונה קרן גידור שנקראת "קרן ההזדמנות היוונית" שמשקיעה רק בנכסים יוונים ■ "כולם פיספסו את הזדמנויות ההשקעה הגדולות ביותר ב-20 השנים האחרונות"

אומנם המפלגות ה"פרו-אירופיות" זכו בבחירות ביוון, אך מעבר לכך תחשבו מתי בפעם האחרונה שמעתם חדשה חיובית בנוגע למדינה הקטנה מוכת החובות. בעוד משקיעים רבים "בורחים בהמוניהם" מיוון, עבור מנהל חברת השקעות אחד, היא נחשבת "לאחת ההשקעות הטובות ביותר ב-20 השנים האחרונות".

ג'ורג' אליוט, מייסד חברת נפטליה ניהול נכסים (Naftalia) הקים לאחרונה קרן גידור שנקראת "קרן ההזדמנות היוונית" שמשקיעה רק בנכסים יוונים.

אליוט בן ה-39 הוא חצי יווני, וטוען כי הסביבה הכלכלית ביוון מספקת הזדמנויות השקעה רבות, בדיוק כפי שהיה לאחר המשבר הכלכלי ברוסיה בשנת 1998 ולאחר ההתרסקות בארגנטינה ב-2001.

בראיון שנערך עימו ב"בלומברג", אליוט שאל מספר שאלות: "האם מנהלי ההשקעות הגדולים ביותר השקיעו ברוסיה לאחר משבר המטבע שהיא עברה? או בארגניטנה כאשר נכנסה למצב של חדלות פרעון לפני כ-10 שנים? והאם מישהו השקיע במדד ה-S&P 500 כאשר הוא צלל לשפל של 13 שנים ב-2009?"

"לאף אחד אין את הזכות לדבר איתי על השקעות ביוון, משום שכולם פיספסו את הזדמנויות ההשקעה הגדולות ביותר ב-20 השנים האחרונות", דברי אליוט.

מנהל קרן הגידור החריג מספק הוכחות להצלחות הפיננסיות שלו. כך למשל, קרן הגידור המרכזית שהקים אליוט ב-2004 עלתה 29% בשנה הראשונה שלה והמשיכה לעלות גם ב-3 השנים לאחר מכן, בעוד ממוצע הביצועים של כלל קרנות הגידור עמד ב-2004 על 9% וב-2008 קרנות הגידור הפסידו בממוצע כ-19%.