בניגוד לנהלים? שני מינויים בערוץ הראשון מעוררים סערה

ועדת המכרזים ברשות השידור בחרה הערב בעליזה דיין חממה למנהלת מחלקת הילדים והנוער ובמיקי הרץ למנהל מחלקת הדרמה בערוץ הראשון ■ אגודת העיתונאים טוענת כי המכרזים אינם תקינים

בניגוד לנהלים? ועדת המכרזים ברשות השידור בחרה הערב בעליזה דיין חממה למנהלת מחלקת הילדים והנוער ובמיקי הרץ למנהל מחלקת הדרמה בערוץ הראשון.

אגודת העיתונאים טוענת כי המכרזים אינם תקינים ומאיימת בפנייה ביום ראשון לבית הדין לעבודה בדרישה כי זה יבטל את המכרזים.

כפי שפורסם ב"גלובס", לפני שבועיים נוצרה מבוכה לרשות השידור לאחר שיו"ר הרשות, אמיר גילת, נאלץ לבטל את המכרזים לתפקידי מנהל מחלקת הדרמה ומנהל מחלקת הילדים ונוער לאחר שבית הדין לענייני עבודה בירושלים קבע בצו ארעי כי "הרשות לא תשלים את איוש התפקידים" הללו.

זאת לאחר שהובא לידיעת בית הדין, כי מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, סילק את מנהל הטלוויזיה, מושון מצליח, מוועדת המכרזים בשבוע שעבר מבלי להודיעו, והחליפו במנהל חטיבת החדשות, משה נסטלבאום. זאת למרות שהנהלים קובעים מפורשות כי מנהל הטלוויזיה צריך להיות נוכח בוועדה.

יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, דני זקן, פנה לאחר מכן להנהלת רשות השידור והודיע כי הוא מבטל את ההסכם עמה לפיו חברי מליאת רשות השידור יכולים לשמש נציגי הציבור במכרזים. זאת משום ש"על פי ניסיון, אלה מיישרים קו באופן אוטומטי עם ההנהלה", כדברי זקן. יש לציין כי על פי נוהלי המכרזים ברשות, נדרשת הסכמתה של אגודת העיתונאים לזהותם של נציגי הציבור בוועדת המכרזים.

רשות השידור הביעה צער היום על כך שאגודת העיתונאים לא שלחה את נציגיה לוועדת המכרזים. בתגובה מסר זקן ל"גלובס" כי הוא "מביע צער על כך שרשות השידור מיהרה לקיים את המכרז למרות שלא הייתה ההסכמה הנדרשת בנוהל המכרזים של רשות השידור. ביום ראשון תהיה פנייה לבית הדין לעבודה שייבחן שוב את תקינות המכרזים".

מרשות השידור נמסר בתגובה: ״מזה עשרות שנים מתקיים נוהג בהסכמה בו חברי מליאת רשות השידור, שמתוקף מינויים הינם נציגי ציבור, יושבים בועדות המכרזים של הרשות. האגודה ביקשה לשנות נוהג זה באופן חד-צדדי וללא מתן כל נימוק רלוונטי לפסילת שתי חברות המליאה במכרזים שנערכו היום, השופטת בדימוס ויו"ר ועדת האתיקה של מליאת רשות השידור, דר' בלהה כהנא, ודר' דבורה הנדלר, דוקטור לחינוך לתקשורת וחברת מועצת הכבלים והלוויין לשעבר, שאף עמדה בראש תוכנית ללימודי הכשרת מורים לתקשורת, עיתונות כתובה ומשודרת, טלוויזיה וקולנוע. המכרזים התקיימו על-פי חוות דעת של הלשכה המשפטית של רשות השידור, שקבעה כי אין מניעה לעורכם״.