ההמלצות החמות: באיזה סוג של מניות דיבידנד להשקיע?

לאחרונה זינק מספר החברות המחלקות דיבידנדים במדד ה-S&P 500 ל-400, שיא של 12 שנים

בימים אלה של חוסר ודאות גבוה מאוד וחששות מפני משבר כלכלי גדול נוסף באירופה, כזה שישפיע על כל העולם, משקיעים רבים מאוד בורחים למקלט הממוגן של אגרות החוב הממשלתיות והקונצרניות (של חברות בעלות דירוגים גבוהים מאוד).

אבל, מנוסת הבהלה למקלטים הביאה לצניחה בתשואות ולכן ניכרת לאחרונה מגמה ברורה של משקיעים המחפשים מניות של חברות חזקות המחלקות דיבידנדים.

אבל, המשקיע הממוצע לא צריך לחפש כיום מניות עם תשואת דיבידנד גבוהה מאוד, בעיקר מכיוון שרמת הפחד הגבוהה בשווקים כבר הרימה מניות רבות כאלה, מענפים הנחשבים לדפנסיביים באופן מסורתי כמו תשתיות או שירותית תקשורת, למחירים יקרים. כך אומרת האנליסטית Savita Subramanian ממריל לינץ' לאחר מארקטווטץ'.

"זה משקף את רמת החששות בשווקים. אני לא אומרת שצריך לבצע שורט עליהן אבל הן לא הסחורה הכי טובה בשוק, לדעתי", היא אומרת. "בדרך כלל, מניות תשתיות נסחרות בדיסקאונט של כ-20% על השוק הכללי אבל היום הן בפרמיה של כ-15%".

לאחרונה זינק מספר החברות המחלקות דיבידנדים במדד ה-S&P 500 ל-400, שיא של 12 שנים. "יש כיום שינוי בהתייחסות של משקיעים לעומת המצב לפני 5 שנים. אז, הכרזה על תחילת חלוקת דיבידנדים הייתה מובילה לירידות בדרך כלל עקב חשש לפגיעה בצמיחה עתידית אולם כיום המצב שונה, ולכן רואים יותר ויותר חברות צמיחה מכריזות על דיבידנדים", היא אומרת.

בין החברות המומלצות שלה: קולגייט-פלמוליב (תשואת דיבידנד של כ-2.5%), פארקר האניפין (סימול PH, תשואה כ-2.1%), יוניון פאסיפיק (תשואה כ-2.1%), קאמינגס (תשואה כ-1.7%), סימנטאס (כ-1.5%), יונייטד-הלת' גרופ (כ-1.45%) וג'וי גלובל (תשואה כ-1.3%).

כקבוצה, היא, וגם מנהלי השקעות אחרים, מעדיפים חברות בתחום מוצרי צריכה בסיסיים, עם תשואות של 2% עד 4%. ביניהן וול-מארט , מקדונלד'ס , קוקה קולה וסטייפלס.

"חלק מהמשיכה של המניות האלה היא העובדה שאנשים מכירים את החברות האלה היטב ויודעים מה הן עושות. צריך לחפש מניות של חברות ששיעור החלוקה שלהן לא גבוה במיוחד, כלומר שעדיין יש להן הרבה מאוד מזומנים גם אחרי החלוקה", אומר הווארד סילברבלאט (Howard Silverblatt), אנליסט בכיר ב-S&P.

לדעתו, המשקיעים ימשיכו לחפש יותר מניות עם תשואות דיבידנד לא גבוהות. "הם רוצים להרגיש בנוח עם מניות שהם יכולים להחזיק הרבה מאוד שנים".

סילברבלאט ממליץ על מניות Pitney-Bowes , Leggett & Platt ומניית Old Republic International (סימול: ORI). עוד מניות שהוא אוהב: מעבדות אבוט , אפלאק ו-Consolidated Edison .