"צפו להפתעות חיוביות בשוק; מי שימתין - זה ישתלם לו"

למרות אזהרה חריפה ממשבר החוב באירופה, בבנק השוויצרי יוליוס בר אופטימיים לגבי הצמיחה הגלובלית בטווח הארוך ■ צופים צמיחה של 3.3% השנה ו-4% בשנה הבאה

"המימון האינסופי של ה-ECB יהיה בגדר פלסטר על בעיית החוב של יוון, מאחר והוא אינו פותר מחיקות המיליארדים של הבנקים ולא יסייע להגביר את הקצב האנמי של הלוואות בגוש האירו", כך סבורים היום בסקירה כלכלית של הבנק השוויצרי יוליוס בר. בבנק מציינים כי המצב באירופה "יותיר חותם גם על גרמניה, מדינת גוש האירו החזקה ביותר ויוריד את קצב הצמיחה גם שם. מנגד, יוכלו להיווצר הזדמנויות חדשות".

"במידה ויצליחו הפוליטיקאים להתמודד בעת ובמידה אחת עם החובות הלאומיים ועם אלה של הבנקים, יש אופק חיובי לצמיחה דינאמית בכל האזור", כך סבור ז'אן-ווילאן אקט, הכלכלן הראשי בבנק. עם הצפי לצמיחה של הכלכלה הגלובלית ב-3.3% ב-2012 ואפילו ב-4% ב-2013, הוא אופטימי ביחס לעתיד.

"על משקיעים לטווח הארוך להיות דרוכים ולשמור על נזילות גבוהה לטובת זמנים בהם ההחלטות פוליטיות והצמיחה הגלובלית יספקו הפתעות חיוביות", לדבריו. "אנו ממליצים להם להמתין על הספסל ולצפות בסבלנות בהתפתחויות - זה ישתלם בחודשים הבאים".

"ולמי שמעדיף להמשיך ולהיות מושקע באופן מלא - איכות צריכה להיות מילת המפתח: באג"ח קונצרני באג"ח של מדינות מתפתחות", הוא מסכם.