"סיכון רב בזליגת המשבר באירופה גם לצרפת וגרמניה"

בבנק ההשקעות מריל לינץ' מודאגים מאירופה וחוזים: התמ"ג בגוש האירו עלול להתכווץ בכ-0.5% ברבעון השני, ביחס לאשתקד ■ "ישנו סיכון רב בהידרדרות המצב הנוכחי"

בבנק ההשקעות מריל לינץ' מודאגים מהמתרחש באירופה, וחותכים את התחזיות לצמיחה בגוש האירו לשנתיים הקרובות - וסבורים כי התמ"ג בגוש האירו עלול להצטמק בכ-0.5% ברבעון השני של השנה לעומת אשתקד.

"אי הוודאות הרבה והלחץ על הצמיחה הגלובלית במהלך 2012 'יגלשו' גם אל שנה הבאה - והדבר יוביל בין היתר לפגיעה בהיקף ההשקעות והצריכה במהלך במחצית הראשונה של השנה", כותבים בבנק.

בשל התחזית העגומה והחשש מהידרדרות נוספת במצב הכלכל בגוש האירו, במריל לינץ' מאמינים כי הבנק האירופי המרכזי יחל בסבב של הורדות ריבית כבר ביולי - בהורדה של 0.25% לפחות, לרמה של 0.75%. "גם אם הורדת הריבית לא תסייע במיוחד במציאות הכלכלית הנוכחית, היא תהווה איתות לאמון מחודש ב-ECB ולהתחלתו של תהליך בהתאוששות", מעריכים האנליסטים בבנק.

"ישנו סיכון רב בהידרדרות המצב הנוכחי, ובמיוחד בספרד - תוך זליגה אל איטליה ואל יתר מדינות האירו, וביניהן צרפת וגרמניה", כותבים בבנק. "לספרד יש די מזומנים בקופה לעת עתה, אך הבנקים עלולים להיקלע לסיטואציה בה לא יוכלו לממן את עצמם - ועל אף שהבנק המרכזי יוכל לסייע להם על ידי תמיכה ממוקדת יותר בספרד, הסיכון המשני הוא פרגמנטציה נוספת".