הפועלים: "התנודתיות תימשך - השקעה במניות מסוכנת"

כלכלני בנק הפועלים: "לא צפויה צמיחה משמעותית ברווחיות המצרפית של החברות המקומיות בשנה הקרובה"

לאור החשש מהחרפה במשבר החובות באירופה והאפשרות להרעה בסביבה הכלכלית העולמית, כלכלני בנק הפועלים ממליצים ללקוחות לשמור על חשיפה מנייתית נמוכה יחסית לאור הצפי להמשך התנודתיות בשוק.

"ללקוחות המאופיינים במידה נמוכה של סובלנות לתנודתיות בשוק אנו ממליצים להשאר בחשיפה מנייתית נמוכה (עד 50% מהפוזיציה המנייתית המקסימלית בתיק)", כותבים כלכלני הבנק, "וזאת בשל ההערכה כי גם בטווח הקרוב צפויה התנודתיות להמשיך וללוות את הבורסה המקומית, בעיקר נוכח אי הודאות הגלובלית, בדגש על אירופה".

אולם, ללקוחות בעלי אורך נשימה ממליצים בפועלים על רמות מחירים נמוכות בשוק, ה"מהוות הזדמנות לבניית פוזיציה מנייתית ארוכת טווח במניות רבות, אשר מחיריהן הפכו לאטרקטיביים להשקעה, כמפורט ברשימת המניות המסוקרות על ידי יחידת המחקר".

עם זאת, מבהירים בבנק כי לאור הצפי להמשך התנודתיות, "הסיכון בהשקעה ברכיב המנייתי בנקודת הזמן הנוכחית ממשיך להיות גבוה מאוד, לצד הפוטנציאל ארוך הטווח".

"ברמת המיקרו, אנו מעריכים כי לא צפויה צמיחה משמעותית ברווחיות המצרפית של החברות המקומיות בשנה הקרובה, בעיקר בשל תנאי המאקרו בישראל ובעולם", כותבים בבנק בסקירה השבועית.

"במקביל, לא מעט חברות נמצאות השנה בעיצומם של תהליכים השקעות מהותיים, אשר יניבו תוצאות בראיה ארוכת טווח (כגון שדרוג בתי הזיקוק של פז ובז"ן, פרויקטים שונים של החברה לישראל ועוד), אך לפי שעה יצרכו הון רב מצד חברות אלו בשנה הקרובה. לפיכך, אנו לא רואים לפי שעה קטליזטור משמעותי לבורסה גם ברמת המיקרו", מסכמים בפועלים.