בחמאס חוגגים: "הגיע הזמן לבטל את השלום עם ישראל"

עלייתו לשלטון במצרים של איש "האחים המוסלמים", תנועת האם של חמאס, הוציאה המונים מתומכי הארגון לחגוג את ההתפתחויות בכל רחבי רצועת עזה ■ בכיר התנועה א-זהאר: "מורסי - מנהיג איסלאמי"

מוחמד מורסי, איש "האחים המוסלמים" הוכרז אחר הצהריים כזוכה בהתמודדות הדמוקרטית הראשונה על נשיאות מצרים, ובחמאס - תנועת הבת השלטת ברצועת עזה - מיהרו לברך על המאורע.

"זהו רגע היסטורי וניצחון גדול", אמר בהתלהבות אחד מראשי הארגון, מחמוד א-זהאר - והביע תקווה כי "מצרים תפתח דף חדש שבו תתוקן הטעות ההיסטורית בת 40 השנים של הסכם השלום עם ישראל".

עם היוודע תוצאות הבחירות בקהיר יצאו לחגוג ברחובות המוני תומכי חמאס בכל רחבי הרצועה, ובין היתר ירו באוויר לאות שמחה.

לתומכיו של הגנרל אחמד שפיק, המועמד החילוני לנשיאות שהפסיד בהתמודדות, שיגר א-זהאר מסר תקיף.

"ההתפתחויות מהוות תבוסה לתומכי הנורמליזציה עם האויב הישראלי ויהלמו מכה אנושה בשיתוף הפעולה הביטחוני עמו", הוא אמר - והוסיף: "מי שמכר את יכולותיה של מצרים לאויב עשה זאת תוך סתירה מוחלטת של עמדת האזרחים שתומכים במאבק הפלסטיני. כעת יוביל מורסי את האומה הערבית והאיסלאמית באזור".

במהלך מסע הבחירות שלו, הבטיח מורסי למצביעים "יציבות, ביטחון, צדק ושגשוג": ארבעה מאפיינים שנעדרו ממצרים של השנים האחרונות. מורסי אמר שהוא מתכוון ליישם בשלטון המצרי את הסיסמה של האחים, "האיסלאם הוא הפתרון". אבל אולי כדי למתן את החשש מיישום חוקי השריעה במדינה, הוא הוסיף בדבריו שהוא מתכנן להפעיל שלטון "עם יחס מודרני לאיסלאם". הוא חזר שוב ושוב על ההצהרה לפיה התנועה לא מתכוונת להשתלט על כל מנגנוני הכוח המדינה ושהוא לא מתכוון להפוך את מצרים לתיאוקרטיה.