שטייניץ מסרב לפגוש את בעלי המניות של ערוץ 10

רון לאודר מגיע היום לישראל כדי לקיים סבב פגישות, לקראת חיזוק נוכחותו בערוץ

שר האוצר יובל שטייניץ מסרב לפגוש את בעלי המניות של ערוץ 10. ל"גלובס" נודע כי זה חודשים ארוכים שבעלי המניות של הערוץ, ובראשם יוסי מימן ורון לאודר, מבקשים להיוועד עם שטייניץ לאור התחושה שהוא מחזיק בפתרון לבעיית הערוץ.

באחרונה שיגרה מועצת הרשות השנייה מכתב לשר, ובו הוא מתבקש לפתור את בעיית חובו של הערוץ ולאפשר דחיית החובות למדינה, העומדים על 45 מיליון שקל. האוצר מתנגד לדחייה ועשוי לטרפד יוזמות חקיקה בנושא. מלשכת השר אמרו כי הפנייה נלמדת.

בתוך כך, היום (ב') מגיע לאודר לישראל, במה שנראה כצעד נוסף לקראת חיזוק נוכחותו בערוץ 10. בעל המניות, שהזרים באחרונה 8 מיליון שקל לערוץ, יקיים שורה של פגישות במשרדי ובמערכת החדשות של 10.

מלווה בנציגיו בדירקטוריון החברה, המשנה ליו"ר אבי בלשניקוב ומיכל גרייבסקי, יקבל לאודר, לבקשתו, סקירה מקיפה על מצבו הכלכלי של ערוץ 10, על תכניו המתוכננים לשנה הקרובה ועל דרישות הרגולציה מהערוץ ויכולותיו לעמוד בהן.

בשל העובדה שאינו תושב או אזרח ישראלי, לאודר אינו יכול להפוך לבעל השליטה בערוץ 10, למרות עניינו הגובר בו. יחד עם זאת, יוסי מימן, בעל השליטה בערוץ המחזיק 51% ממניותיו, עומד מאחורי כוונתו להישאר בערוץ 10.

בימים אלה מתנהלים מגעים מול איש העסקים הישראלי-בריטי יעקב אגם, הבוחן כניסה כמשקיע לערוץ לצד קידום מיזוג עם זכיינית ערוץ 2 רשת. אגם מבקש להיות בעל השליטה בערוץ ממוזג שכזה.

מלשכת שר האוצר נמסר: "אין אנו נוטים להגיב לגבי לוח הזמנים של שר האוצר".